تعیین تکلیف حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت

یکی از مشکلاتی که شرکت های جدید التاسیس در خصوص بیمه نمودن ساختار اداری خود با آن روبرو می باشند موضوع مساله حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت می باشد که در زیر به مستندات مربوطه اشاره می گردد

حالت اول: در صورت عدم دریافت مزد از شرکت

با توجه به تعاریف انجام شده در بخشنامه ۹ مشترک فنی و درآمد بیمه شده (کارفرما) :اشخاص حقیقی و مدیران اشخاص حقوقی غیر دولتی که حقوق دریافت نمی نمایند مشخص شده است که این افراد ارتباط آنها به واسطه رابطه کارگر و کارفرما نبوده و بر اساس قانون تجارت می باشد لذا به استناد بخشنامه فوق الذکر حق بیمه این افراد نبایست از محل لیست بیمه شرکت رد شده و پرداخت گردد

البته در صورت تمایل این افراد به بیمه شدن می بایست از طریق بیمه اختیاری این افراد اقدام نموده و پس از ثبت نام و تایید سازمان تامین اجتماعی اسامی آنها در لیست شرکت درج گردد و فقط درستون شغل لیست تهیه شده بجای کارگر عنوان کارفرما منظور می گردد بدیهی است با توجه به اینکه مدیران شرکت در صورت عدم دریافت مزد هیچگونه ارتباط کارگر و کارفرمایی با شرکت ندارند لذا تابع قانون کار نبوده و مشمول پرداخت ۳% حق بیمه بیکاری نیز نخواهند بود و لیست آنها بصورت ۲۷% برای سازمان ارسال خواهد شد.

حالت دوم: دریافت مزد و رابطه کارگری

در بند ۱۱ بخشنامه ۹ مشترک فنی و درآمد مطرح شده است که : اعضای هیات مدیره کارگاههایی دارای شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می دارند در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه همانند سایر بیمه شدگان و با نرخ ۲۷% اقدام نمایند که عدم پرداخت ۳% بیمه بیکاری به دلیل عدم تبعیت از قانون کار می باشد

البته نکته ظریف این موضوع این مطلب می باشد که اگر در شرکت فقط مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره فعالیت داشته باشد و نیرویی ذیل آن نباشد پرداخت حق بیمه کارفرمایی امکانپذیر نمی باشد

البته این موضوع با توجه به ابهام شرکت ها در نامه های ۵۰۰۰/۹۷/۵۲۰ مورخ ۹۷/۰۵/۲۷ و ۵۸۳۲۲-۹۷ مورخ ۹۷/۰۳/۲۹ این موضوع از طرف سازمان تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

بازدیدها: ۷۷۵۶


49 دیدگاه

رضایی · شهریور ۵, ۱۳۹۸ در ۸:۳۷ ب٫ظ

آیا درحالتهای فوق اعضای شرکت مشمول بیمه بیکاری و بازنشستگی می‌شوند؟

    baghi · شهریور ۵, ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

    با سلام به غیر از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بقیه می توانند از بیمه بیکاری استفاده نمایند

مهدی · تیر ۱۵, ۱۳۹۹ در ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام شرکت تازه تاسیس هست و فعلا مدیرعامل و یکی از هیت مدیره فقط درحال فعالیت هستن و نیروی دیگری ندارند ایا با توجه ب مطالب بالا نمیتوان لیست بیمه توسط شرکت برای این دو شخص وارد کرد ؟ اگر‌ جواب منفی است از چه راهی میتوان برای بیمه شدن اقدام کنیم ممنون از راهنمایی

    baghi · تیر ۱۸, ۱۳۹۹ در ۳:۰۲ ب٫ظ

    با سلام
    اصولا مدیران شرکت از محل شرکت نمی توانند بیمه شوند مگر فعالیتی اجرایی بغیر از فعالیت هیات مدیره و یا مدیر عاملی داشته باشند البته اگر شرکت دفاتر قابل رسیدگی داشته باشد امکان برقراری بیمه از طریق شرکت وجود خواهد داشت چرا که در شرکت های نوپا اکثر مدیران شرکت فعالیت اجاریی خواهند داشت پس دو گزینه روبروی شما خواهد بود ۱- ارائه دفاتر رسمی به سازمان تامین اجتماعی و انجام فعالیتی بغیر از عضویت در هیات مدیره و یا مدیرعاملی۲- قرارداد با سازمان تامین اجتماعی و بیمه خویش فرمایی که اگر در داخل شرکت لیست بیمه فردی بغیر از مدیران شرکت باشد قابل ارائه است که در ستون نسبت کاری عنوان کارفرما درج خواهد شد

ثبت برند · مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ در ۳:۰۸ ق٫ظ

ممنون از شما

ندا · شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ در ۲:۲۳ ب٫ظ

در لیست بیمه مدیر عامل قبلا به عنوان کارمند مشغول به کار بوده و از سال ۹۴ یه عنوان مدیر عامل تغییر سمت پیدا کرده ولی همچنان به همون صورت قبل فقط با سمت مدیر عامل بیمه رد شده مثل بقیه کارمندا الان مسئول درآمد بیمه گفته باید بیاد قرارداد ببنده سوال من اینه که اگه مدیر عامل باید قرارداد ببنده پس چرا تا الان چیزی نگفتن.

    baghi · شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ب٫ظ

    با سلام
    اصولا به دو روش می توان عمل کرد
    ۱- اگر شرکت دارای دفاتر قابل حسابرسی باشد و مدیرعامل پستی غیر از مدیرعاملی نیز داخل شرکت داشته باشید می تواند لیست آن را ادامه داد
    ۲- اگر شرکت فاقد دفاتر حسابرسی باشد وظیفه مدیرعامل بوده که مراتب را به تامین اجتماعی اعلام کند لذا چاره ای جز عقد قرارداد مجزا با تامین اجتماعی نخواهد بود

اخلاقی · مهر ۱۳, ۱۳۹۹ در ۲:۵۴ ب٫ظ

بنده از پارسال مدیرعامل شرکت شده ام و از سال های قبل تا به امروز به عنوان مدیر فنی پروژه هم مشغول به کار بوده ام زمانی که مدیر عامل شدم از کارگزاری که سوال کردم گفتند مشکلی ندارد با هر عنوانی بیمه رد شود تا یکسال پس از مدیریت طبق روال شرکت هم چنان سال های قبل به عنوان کارشناس فنی بیمه رد کردم اما امسال با تغییر ساختار شرکت میخواهم به عنوان مدیر فنی رد کنم آیا با توجه به نقش مدیر عاملی و سهام دار بودن و عضویت در هیئت مدیره این امر امکانپذیر است که بیمه اجباری داشته باشم؟

    baghi · آبان ۳, ۱۳۹۹ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    با سلام
    ضمن عذرخواهی از تاخیر در پاسخ شما در مورد سوالی که پرسیدین با توجه به اینکه شما در نقش مدیرعامل وظیفه دیگری هم داشتین لذا بیمه اجباری برای شما صادق خواهد بود البته به شرط تایید سازمان البته سازمان تامین اجتماعی در اکثر مواقع موضوع را به حسابرسی از دفاتر منوط خواهد نمود تا ببیند شما به غیر از مدیر عاملی حقوق دیگری دریافت نموده اید یا نه ولیکن در کل اگر بازرس تامین اجتماعی ایراد نگرفته و لیست شما به عنوان مدیر فنی رد شده باشد مشکل جهت پرداخت حق بیمه نخواهد بود

      اخلاقی · آبان ۲۴, ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

      تشکراز پاسخگویی
      ما به بخش درامد سازمان که مراجعه کردیم گفتن باید قرارداد کارفرمایی بسته شود و بیمه اختیاری ریخته شود برای این موضوع که سمت دیگه ای در شرکت دارد به کدام قسمت باید مراجعه کرد و چه مدارکی نیاز دارد؟

        baghi · آبان ۲۷, ۱۳۹۹ در ۹:۴۷ ب٫ظ

        با سلام
        اگر شرکت دفاتر قبال حسابری داشته باشد و پست به تایید سازمان تامین اجتماعی برسد می توان از این ظرفیت استفاده نمود

شوشکو · آذر ۱۳, ۱۳۹۹ در ۹:۳۱ ب٫ظ

اگر عضوی از سهامداران که در هیئت‌مدیره حضور دارد و از کارگران حقوق‌بگیر شرکت نیز هست، آیا اسم ایشان می‌تواند در لیست بیمه کارگری باشد؟ اگر می‌تواند حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کند چه تفاوتی با کارمندان دیگر دارد؟

    baghi · آذر ۱۴, ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

    با سلام
    اگر سهامداران شرکت در شرکت مسئولیتی غیر از هیات مدیره داشته باشند می توان لیست بیمه را مثل سایر کارگران برای آنها منظور نمود مثلا مدیر مالی، حسابدار و … البته مطابق آخرین بخشنامه سازمان تامین اجتماعی شرکت باید دارای دفاتر قابل رسیدگی باشد تا از حیث حقوق بگیری برای سازمان این موضوع تایید گردد
    در مورد قسمت دوم اگر مطابق بند فوق کارگری منظور گردد مثل بقیه کارگران شرکت خواهد بود . حق بیه ۳۰% خواهد بود ولی اگر شرط حقوق بگیری مطابق دفاتر تایید نشود عضو هیات مدیره باید از بیمه کارفرمایی استفاده خواهد نمود ولی می تواند لیست حق بیمه را با سایر کارگران پرداخت نماید البته بیمه بیکاری به آن تعلق نخواهد گرفت

      شوشکو · آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

      اگرشرط حقوق بگیری مطابق دفاترتاییدنشودوکارفرمای استفاده شودایاجزومشاغل سخت وزیان اورحساب می شود؟

        محمد مروستی · اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

        سلام
        ۲۵سال سابقه بیمه دارم و ۵۳ سالم از اعضای هیئت مدیره هستم و بعنوان مدیر کارخانه حقوق می گیرم شرکت دفاتر قانونی دارد و حقوق در دفاتر ثبت میشود وحال میگن باید قرارداد کار فرمایی ببندید.وایا من میتوانم قرارداد نبندم ودرلیست بیمه شرکت باشم وهمچنین میگن در سال۹۸و۹۹ بیمه را بیشنر از حداقل رد کردی باید تعدیل شود.لطفا راهنمایی بفرمایید چکار بایدبکنم .ممنون از اینکه وقت می گذاری

          baghi · خرداد ۱۴, ۱۴۰۰ در ۶:۱۴ ب٫ظ

          با سلام
          در خصوص وجود دفاتر قابل حسابرسی باید عنوان نمود که اگر در زمان حسابرسی دفاتر حق بیمه مدیرعامل رد نشده باشد شرکت جریمه می شود لذا در صورتیکه مدیرعامل فعالیت اجرایی بغیر از مدیرعاملی در شرکت دارد و یا حقوق می گیرد و شرکت دفاتر حسابرسی شده داشته باشد باید حق بیمه پذیرفته شود در غیر اینصورت مثلا نداشتن دفاتر و یا فعالیتی به جز مدیرعاملی باید بیمه کارفرمایی رد شود لازم به توضیح است که بیمه کارفرمایی تفاوتی با بیمه عادی ندارد بجز حق بیمه بیکاری لذا از نظر سابقه بیمه نگرانی وجود نخواهد داشت

شوشکو · آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۷:۲۳ ب٫ظ

باسلام مجدد
دفاترقابل رسیدگی لیست بیمه است ومالیات مشاغل ایاموردقبول می شوند

مرتضی · آذر ۲۴, ۱۳۹۹ در ۵:۲۹ ب٫ظ

با سلام شرکت ما تازه تاسییس هست و همه فعالیت های اجرایی شرکت توسط اعضای هیات مدیره انجام میشود و چون سال اول فعالیت ما هست دفاتر حسابرسی شده نداریم حداقل یکسال باید بگذرد تا اظهارنامه مالیاتی را تنظیم کنیم و دفاترمان حسابرسی شود الان من لیست بیمه شرکت را به چه صورت باید رد کنم؟ و یه سال دیگه این که امکان این موضوع هست که فردی از دو کارکاه مختلف بیمه شود چون یکی از اعضا هیات مدیره در جایی دیگر بیمه دارد اما من ناچارم بیمه رد کنم برای دریافت رتبه انفورماتیک

    baghi · دی ۶, ۱۳۹۹ در ۶:۵۶ ب٫ظ

    با سلام در مورد قسمت اول شما لیست بیمه را می تونید رد کنید البته بدون بیمه بیکاری چون اعضای هیات مدیره و مدیرعامل می توانند حقوق بگیر شرکت هم باشند لذا آوردن این افراد و رد کردن لیست بیمه آنها مشکلی برای شما ندارد وقتی تعهد دفتر بررسی شد این حق لیمه قطعی می گردد در مورد قسمت دوم فرد می تواند از چند کارگاه بیمه داشته باشد و مشکلی نیست

حسین · اسفند ۱۴, ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام
بنده و یک شخص دیگری موسسه حسابداری به ثبت داده ایم، که خودم مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره و آن شخص دیگرعضو هیئت مدیره است.
با توجه به سابقه کاری و تجربه ای که دارم خودم علاوه بر مدیرعاملی که از این بابت حقوقی دریافت نمی نمایم پست مدیر مالی شرکت را برعهده دارم و از این بابت (مدیر مالی) طبق مصوبه هیئت مدیره حقوق دریافت می نمایم.
درخصوص قرارداد هایی که با شرکت ها جهت انجام خدمات حسابداری و مشاوره ای مالی منعقد می نمایم با توجه به اینکه این قبیل کار ها نیاز به تخصص بالا دارد نیرو استخدام نکرده ام و خودم نسبت به اجرای قرارداد ها اقدام می نمایم (انجام دهنده کار خودم هستم).
همچنین آن شخص دیگر که عضو هیئت مدیره است به عنوان منشی کارهای اداری و خدماتی موسسه را انجام می دهد و از این بابت (کارهای اداری و خدماتی) ماهانه حقوقی دریافت می نماید.

حال سوال این است که وقتی با شرکتی قرارداد خدمات مالی منعقد می نمایم به تبع آن قرارداد مشمول بیمه به نرخ۱۶٫۶۷ قرار می گیرد، بنده که پست مدیرعاملی( بدون حقوق) و پست مدیر مالی( با حقوق) و همچنین اجرا کننده قرارداد هستم و همچنین منشی موسسه که خدمات اداری را انجام میدهد می توانیم از محل بیمه قرارداد به سازمان تامین اجتماعی لیست ارسال نماییم و یا اینکه باید بیمه قرارداد را جدا پرداخت کنیم و بیمه خودمان را جدا؟
لطفاً مستنداتی اگر وجود دارد ارائه نماید.
سپاس بیکران

    baghi · اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ب٫ظ

    با سلام
    اصولا موسسات حسابداری و حسابرسی برای مفاصا حسابهای تامین اجتماعی باید دفاتر ارایه نمایند در مورد حق بیمه اگر دفاتر داشته باشید و سهامداران و اعضای هیات مدیره جز نیزوهای اجرایی شرکت باشند منعی در خصوص رد کردن حق بیمه از طریق شرکت وجود ندارد و حتی این نفرات مشمول قانون کار هم خواهند شد ولی اگر قرارداد با خود شخص شما منعقد گردد می توان معافیت تامین اجتماعی استفاده نمایید مستندات در قسمت تامین اجتماعی وجود دارد در همین سایت

      محمد مروستی · اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

      باسلام
      اینجانب در سال ۸۰ شرکت تاسیس نمودیم من از اعضای هیئت مدیره شرکت می باشم و به عنوان مدیر تولید در لیست بیمه رد میشود و تا سال ۹۷ طبق درصدی که هر ساله اضافه میشد به لیست بیمه اضافه میشد و لیست رد میشدو۲۵سال سابقه بیمه دارم وبا توجه به اینکه شرکت فاقد دستمزد مقطوع بوده من در سال ۹۸ بیمه را از شش میلیون تومان به نه میلیون تومان افزایش دادم و در سال ۹۹ طبق افزایشی که دولت اعلام کرده بود به یازده میلیون تومان رسید و مابرای شرکتمون دفاتر رسمی داریم و حقوقی که میگیریم در انجا ثبت میشود و مالیات حقوق میدهیم .حال تامین اجتماعی میگوید حقوق نامتعارف رد شده و باید کم شود سال۹۸و۹۹
      اصلاح شود ایا مجاز به این کار هستند؟
      سوال من این است ایا یک مدیر مگر نمیتواند مابین حداقل و حداکثر برای خودش حقوق رد کند ؟ ایا شرکت دفاتر قانونی دارد میتوانم از بیمه اجباری با دستمزد نزدیک به حداکثری رد کند؟ والان میگویند دستمزد۹۸و۹۹ اصلاح شود طبق افزایشی که دولت هرساله اعلام نموده وقرارداد کارفرمای امضاء نمایید.لطفا راهنمایی بفرمایید وکجا مراجعه کنم برای این کار
      باسپاس فراوان مروستی

        baghi · خرداد ۱۴, ۱۴۰۰ در ۶:۱۷ ب٫ظ

        تنها موردی که تامین اجتماعی می تواند تا حدی ورود کند این مساله است که حقوق افزایش یافته نزدیک به زمان بازنشستگی شما باشد که نگرانی سازمان از این افزایش نامتعارف پرداخت حقوق بازنشستگی است وگرنه تعیین مبنای پرداخت توافق کارگر با کارفرما و مطابق قانون کار می باشد

امیر · فروردین ۱۲, ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ق٫ظ

با سلام.تا سال قبل حدود ۱۰ سال در شرکت کارمند بودم و حق بیمه کارگری پرداخت کردم.حدود یکسال هست که مدیرعامل شدم و قرارداد کارفرمایی با تامین اجتماعی امضا کردم و با ۲۷%بدون بن و حق مسکن پرداخت میکنم .خواستم بدونم در زمان بازنشستگی حقوقی که دریافت میکنم با کارگری که ۳درصد و حق بن و مسکن براشون پرداخت میشه تفاوتی دارد؟

    baghi · فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

    با سلام حق بیمه بیکاری ربطی به حقوق بازنشستگی نداره لذا پرداخت و یا عدم پزداخت ۳درصد حق بیمه بیکاری مشکای برای شما ایجاد نخواهد کرد

مهدی · شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام . خسته نباشید . خدا قوت به خاطر اینکه در حل و راهنمایی موارد مبهم کمک حال ما هستید . بنده در شرکتی مدیر عامل هستم اما بیمه بنده به عنوان کارمند از شرکت دیگری پرداخت میشود و در آن شرکت حضور دارم و اصلا عضو هیات مدیره نیستم . حال بیمه بنده با ۳% بیمه بیکاری پرداخت می شود . آیا بنده می توانم از قانون بیمه بیکاری استفاده کنم یا خیر . د قابل توضیح که شرکتی که از آن بیمه بنده ثبت می شود متعلق به برادم می باشد . ممنون و سپاس

    baghi · شهریور ۱۹, ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    با سلام
    شرایط شما در شرکت برادرتون مجزا از فعالیت در شرکت خودتان می باشد و عملا شرایط بیمه بیکاری بر شما نافذ خواهد بود

مالیات بر ارث سال ۱۴۰۰ · مهر ۱۲, ۱۴۰۰ در ۰:۱۵ ق٫ظ

I blog quite often and I truly thank you for your content.
This great article has really peaked my interest.
I will book mark your blog and keep checking
for new details about once per week. I opted in for your Feed too.

پرستو · مهر ۱۴, ۱۴۰۰ در ۶:۳۳ ب٫ظ

با سلام
باتوجه به اینکه اینجانب نائب رئیس هیأت مدیره و همچنین حسابدار شرکت همسرم هستم. آیا درج نام اینجانب در لیست بیمه ی شرکت امکانپذیر می باشد؟ و همچنین حضور تمام وقت در شرکت الزامیست یا نه؟!

    baghi · مهر ۲۱, ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

    در خصوص مواردی که شما در شرکت فعالیت دارید به عنوان عضو موظف و فعالیت دیگری هم در شرکت دارید عملا شما تابع مقررات قانون کار می باشید و حتی رد کردن بیمه بیکاری برای شما الزامی است لذا در شغل حسابدار مشکلی در پرداخت حق بیمه وجود نخواهد داشت د رمورد عضویت هیات مدیره نیز اگر موظف باشید و حقوق بگیرید نیز ارسال لیست بیمه منع یندارد

فرانک عباسوندی · مهر ۲۰, ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

باسلام وعرض خسته نباشید ، بنده حدود ۷ سال هست که درسه شرکت که دریک مکان هست بعنوان مدیرمالی ازسه شرکت برایم بیمه رد میشود . درحال حاضر شرکتی جدید به ثبت رسیده که رئیس مجموعه دراین شرکت بعنوان مدیرعامل درروزنامه رسمی رد شده البته سوری هست ومن همچنان بعنوان مدیرومالی انجام وظیفه میکنم یعنی ۴ تا شرکت البته با یک حقوق . ازاول سال گفتن از شرکتها اسمت رو خارج کن و فقط درشرکت جدید رد کن چون قراره دو تا از شرکت ها عدم فعالیت بشن که ۶ ماهه اول سال که فعالیت داشتن خواستم بدونم من حداکثر بیمه ای که میتونم برای خودم رد کنم چه مبلغی هست ؟ ثانیا اینکه مزایا به من و رئیس هیئت مدیره تعلق نمیگیره؟ البته درجریانم ۳ درصد بیمه بیکاری حذف میشود.

    baghi · مهر ۲۱, ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

    با سلام
    اگر منظورتون را درست متوجه شده باشم در خصوص حق بیمه محدودیتی نیست و اگر بیمه شما کارفرمایی رد شود توافق شما با سازمان تامین اجتماعی مبنا می باشد ولی اگر شرکت تعهد دفاتر بدهد می توان لیست شما را از محل شرکت مثل سایر کارکنان رد نمود بدون بیمه بیکاری و در این خصوص تابع مصوبات مجمع می باشد

کورش · مهر ۲۴, ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ب٫ظ

باعرض سلام
بنده مدیرعامل شرکتی هستم ، از سال ۹۶ تا ۹۹ بعنوان مدیرعامل در لیست حقوق برام سقف رد شده . البته تواما از هیات مدیرها حکم مدیر پروژه راهم دارم و تمام وقت در شرکت حضور دارم. از سال ۱۴۰۰ بعنوان مدیر پروژه برام سقف رد شده.
بهمن ماه ۱۴۰۰ سی سال بیمه بنده کامل میشه.
برای درخواست بازنشستگی گفتن نباید مدیر عامل باشم.
اگه از مهر ماه کلا در این شرکت دیگه لیست بیمه ای برای من رد نشه و از شرکت دیگه ای با عنوان مدیر پروژه لیست رد بشه , کی میتونم درخواست بازنشستگی کنم.
آیا باید حتما در روز نامه رسمی قید بشه که دیگه مدیر عامل نیستم؟
ضمنا من حدود ۱۰ ساله سقف بیمه برام رد میشه.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    baghi · آبان ۱, ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    با سلام
    ضمن عذرخواهی به دلیل تاخیر بنده متوجه نمیشم به چه دلیل مدیرعامل نمی تواند درخواست بازنشستگی بدهد؟ چون بخشنامه بازنشستگی با این مسائل متفاوت است

علی نوری · مهر ۲۷, ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ق٫ظ

سلام.
شرکت بازرگانی تازه تاسیس هستیم که اعضای ان ۳ نفر هستند و نیروی دیگه ای نداریم که یکی مدیر عامل و بقیه اعضای هیات مدیره
لیست بیمه چجوری تنظیم و ارسال باید کرد ؟ و نحواهانتخابشغل در لیست بیمه

    baghi · آبان ۱, ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

    با سلام
    ضمن پوزش به دلیل تاخیر
    وقتی اعضای سهامدار و هیات مدیره خواسته باشند لیست بیمه را از محل شرکت خود رد کنند بدون تعهد دفاتر امکانپذیر نیست و عملا سازمان تامین اجتماعی این مطلب را قبول نمی کند لذ اعضا باید بصورت کارفرمایی بیمه شوند البته رد شدن لیست اعضای هیات مدیره نیاز به بیمه شدن یکی از نفرات شرکت که هیات مدیره نیستند می باشد وقتی تعهد دفاتر داده شده باشد و اعضای هیات مدیره بصورت موظف داخل شرکت فعالیت نمایند بازرس ملزم به تایید لیست و تایید حق بیمه می باشد

کیمیا · آبان ۳, ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

با سلام.
بنده به عنوان مسئول مالی متاسفانه لیست شهریور ماه را در موعد مقرر ارسال نکردم و الان (سه روز بعد از مهلت قانونی) که برای ارسال لیست معوقه اقدام کردم بیمه میگه باید مدیرعامل و اعضای موظف هیات مدیره (که براشون بیمه هم رد میشه) بیان با تامین اجتماعی قرارداد ببندن تا لیست شهریور ماه را بپذیرن.
شرکت ما دفاتر قانونی و صورت های مالی حسابرسی شده هم داره. ایا این موضوع کمک میکنه به اینکه اون قضیه انعقاد قرارداد منتفی بشه و لیست ما رو بپذیرن؟

    baghi · آبان ۵, ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

    با سلام
    اگر شرکت دفاتر قابل حسابرسی داشته باشد اصلا پرداختی به مدیرعامل بدون پرداخت حق بیمه می باشد لذا بله داشتن دفاتر کمک خواهد کرد

نادی · آذر ۱, ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

باسلام اگر شخصی از هیئت مدیره خارج وسهامدار زیر ۱۰ درصد باشد ودرشرکت حقوق بگیر ودرمدت فعالییت شرکت درلیست بازرس بیمه حضور داشته باشد شرایط حق بیمه به چه صورت میباشد.تشکر

    baghi · آذر ۶, ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    با سلام
    اگر فردی عضو هیات مدیره موظف کارگاه باشد به شرط داشتن دفاتر حق بیمه ایشون می تواند مثل سایر کارکنان بصورت کامل پرداخت نماید بغیر از مدیرعامل ولی اگر دفاتر حسابرسی نداشته باشند اثبات کارکرد برای سازمان سخت بوده و می بایست از طریق بیمه کارفرمایی اقدام شود
    در صورتیکه فرد از عضویت هیات مدیره خارج و فعالیت تمام وقت در شرکت داشته باشد حتی اگر سهامدار باشد حق بیمه همانند سایر کارکنان پرداخت خواهد شد

شاهرخ · آذر ۶, ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب
ممنون میشم با قید فوریت جواب بنده رو اعلام بفرمائید
ما یه قرارداد پیمانکاری تامین نیروی انسانی داریم ،الان چند ماه هستش پیمانکار لیست رد نکرده ،الان که قرار شده لیست به سازمان به صورت دستی ارسال بشه متوجه شدیم پیمانکار علاوه بر تعداد نیروی انسانی که در آن پروژه مشغول به کار هست، اسم مدیر عامل ، مدیر مالی و… که تو دفتر مرکزی آورده است .من بر اساس چه ماده قانونی این رو نپذیرم و به پیمانکار اعلام کنم این اسامی به لیست پرسنل که در کارگاه حضور دارد نداره؟
با سپاس

    baghi · آذر ۶, ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    با سلام
    اگر شرکت دفاتر حسابرسی شده نداشته باشد اصلا سازمان تامین اجتماعی لیست بیمه مدیرعامل را نمی تواند داخل بیمه پیمان قرار دهد مگر عدم اطلاع کارشناس سازمان و یا … اتفاق بیفتد
    در مورد مدیرمالی و یا سایر دوستانی که در شرکت حضور دارند اگر بیمه از طریق کارگاه رد شود سازمان ایراد خواهد گرفت مگر تعهد دفاتر داشته باشند شما می توانید مبلغ صورت وضعیتی که تایید می کنید بر اساس کارگرانی باشد که مورد تایید شماست چون لیست بیمه شدگان پیمان باید به تایید کارفرما برسد

محمد · آذر ۷, ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

سلام اوقات بخیر
بنده ۴۹ ماه در شرکتی خارج از هیات مدیره و بصورت انتصابی با حقوق مشخص فعالیت داشته ام . حال با توجه به گفته های شما بنده مشمول رابطه کارگری و کارفرمایی میشوم ؟بیمه بیکاری شامل حالم میگردد؟

    baghi · آذر ۱۰, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

    با سلام
    با توجه به ادعای مطرح شده بله مشمول رابطه کارگر و کارفرما می باشید

محمد · آذر ۷, ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

لازم به ذکر است شرکت تعاونی بود و بنده هم عضو یا سهامدار نمیباشم

نادری · آذر ۸, ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ب٫ظ

با سلام
زمانی که قرارداد کارفرمایی با بیمه منعقد می شود، آیا بیمه بیکاری از آن پس به مدیرعامل تعلق می گیرد؟
و دیگر اینکه پس از قرارداد کارفرمایی آیا باید ۲۷ درصد بیمه برای مدیرعامل واریز شود؟
در شرکت ما علیرغم اینکه دارای دفاتر حسابرسی است از سازمان تامین اجتماعی اطلاع نداده بودند که نیازی به واریز ۳ درصد نیست و ما پس از اطلاع اقدام کردیم. ضمن اینکه تمام مبالغی که قبلا پرداخت کرده ایم، غیر قابل وصول است الان این سوال پیش می آید که اصولا چرا قرارداد می بندیم؟ برای اینکه مدیرعامل بتواند از بیمه بیکاری بعد از قرارداد استفاده کند یا فقط برای اینکه مجوز پرداخت ۲۷ درصد را داشته باشد؟

لطفا راهنمایی بفرمایید
باتشکر

    baghi · آذر ۱۰, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    با سلام
    ۱- بیمه کارفرمایی مشمول بیمه بیکاری نمی باشد
    ۲- اگر قرارداد کارفرمایی بر اساس تعهد دفاتر شرکت کنسل و پرداخت حق بیمه همانند سایر کارکنان منتقل شرکت شود بله باید ۲۷% حق بیمه پرداخت گردد.
    اگر مدیرعامل بصورت تمام وقت داخل شرکت فعالیت نماید و شرکت تعهد دفاتر حسابرسی بدهد مبلغ حق بیمه می تواند از محل شرکت پرداخت گردد ولی ۲۷% چون مدیرعامل تابع قانون تجارت است ومشمول بیمه بیکاری نمی گردد
    البته درمورد حق بیمه واریزی عملا امکان وصول وجود ندارد ولی در صورتیکه اعتراض نمایید باید در حساب بستانکاری شرکت لحاظ نمایند

کوروش · آذر ۹, ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

با سلام و احترام

من تو یه شرکت سهامی خاص سهامدار هستم و خواستم بدونم آیا میشه برای من در قالب بیمه کارفرمایان، بیمه رد بشه؟

    baghi · آذر ۱۰, ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    با سلام
    در مورد سهامداری اگر جزئ مدیران شرکت نباشید باید در صورت فعالیت همانند سایر کارکنان حق بیمه شما پرداخت گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *