تعیین تکلیف حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت

یکی از مشکلاتی که شرکت های جدید التاسیس در خصوص بیمه نمودن ساختار اداری خود با آن روبرو می باشند موضوع مساله حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت می باشد که در زیر به مستندات مربوطه اشاره می گردد

حالت اول: در صورت عدم دریافت مزد از شرکت

با توجه به تعاریف انجام شده در بخشنامه 9 مشترک فنی و درآمد بيمه شده (كارفرما) :اشخاص حقیقی و مدیران اشخاص حقوقی غیر دولتی که حقوق دریافت نمی نمایند مشخص شده است که این افراد ارتباط آنها به واسطه رابطه کارگر و کارفرما نبوده و بر اساس قانون تجارت می باشد لذا به استناد بخشنامه فوق الذکر حق بیمه این افراد نبایست از محل لیست بیمه شرکت رد شده و پرداخت گردد

البته در صورت تمایل این افراد به بیمه شدن می بایست از طریق بیمه اختیاری این افراد اقدام نموده و پس از ثبت نام و تایید سازمان تامین اجتماعی اسامی آنها در لیست شرکت درج گردد و فقط درستون شغل لیست تهیه شده بجای کارگر عنوان کارفرما منظور می گردد بدیهی است با توجه به اینکه مدیران شرکت در صورت عدم دریافت مزد هیچگونه ارتباط کارگر و کارفرمایی با شرکت ندارند لذا تابع قانون کار نبوده و مشمول پرداخت 3% حق بیمه بیکاری نیز نخواهند بود و لیست آنها بصورت 27% برای سازمان ارسال خواهد شد.

حالت دوم: دریافت مزد و رابطه کارگری

در بند 11 بخشنامه 9 مشترک فنی و درآمد مطرح شده است که : اعضای هیات مدیره کارگاههایی دارای شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می دارند در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه همانند سایر بیمه شدگان و با نرخ 27% اقدام نمایند که عدم پرداخت 3% بیمه بیکاری به دلیل عدم تبعیت از قانون کار می باشد

البته نکته ظریف این موضوع این مطلب می باشد که اگر در شرکت فقط مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره فعالیت داشته باشد و نیرویی ذیل آن نباشد پرداخت حق بیمه کارفرمایی امکانپذیر نمی باشد

البته این موضوع با توجه به ابهام شرکت ها در نامه های 5000/97/520 مورخ 97/05/27 و 58322-97 مورخ 97/03/29 این موضوع از طرف سازمان تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

بازدیدها: 43491

By baghi

292 thoughts on “تکلیف حق بیمه مدیران اشخاص حقوقی”
  1. سلام،
    در سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ حدود ۴ سال و ۱۱ ماه در یک شرکت خصوصی بعنوان رئیس هیئت مدیره مشغول کار بودم. این شرکت ورشکست شده و رسما تعطیل گردید. در این مدت حق بیمه ای برای من پرداخت نشده و حقوق دریافتی نیز بصورت دستی صورت گرفته است. از اینکه در دفاتر شرکت من را بعنوان یک حقوق بگیر عنوان کرده یا نکرده اند اطلاعی ندارم. در چه شرایطی می توانم بیمه آن زمان را پرداخت و به سوابق بیمه ای خود اضافه کنم؟

    1. با سلام
      با توجه به اینکه از آن مدت زمان زیادی گذشته ابتدا باید در یکی از مراجع حل اختلاف کارگری شکایت نمایید و در صورت تایید پیگیر حق بیه خود باشید یا اینکه به بازرسی سازمان شکایت نمایید البته بعید است از این طریق نتیجه ای حاصل شود

  2. با سلام و خسته نباشید
    ما یه شرکت تازه تاسیس ایجاد کردیم که خواهرم مدیر عامل و پدر و عموی من به عنوان اعضای هیات مدیره هستند و بازرس بیمه این موارد رو تایید کرده و برا ماه اول نیز لیست رد کرده ایم و عناوین شغلی هم مدیر عامل و هیات مدیره رد کردیم و پرداخت نموده ایم حال سوال من از جنابعالی اینست که ایا میشود کماکان ما لیست ماهیانه رد کنیم یا باید حتما بیمه کارفرمایی جدا برا مدیر عامل و اعضای هیات مدیره ثبت نام کنیم ضمنا هنوز ما به علت تازه تاسیس بودن دفاتر حسابرسی نداریم ممنونم میشوم اگر پاسخ اینجانب را بدهید

    1. با سلام
      شما می توانید مطابق دستور اداری خود سازمان بیمه مدیران شرکت را که در شرکت فعالیتی به غیر از هیات مدیره دارند را رد کنید و نیازی به قرارداد جداگانه کارفرمایی نیست ولیکن اگر غیر از عضویت در هیات مدیره فعالیت دیگری در شرکت ندارند باید بیمه کارفرمایی لحاظ گردد

    2. با سلام و احترام چنانچه مدیر عامل از سهام داران شرکت نباشد نیاز به قرارداد کارفرمایی نبوده و بیمه مدیر عامل نیز مانند کارکنان تعیین می شود .(مدیر عامل امکان دارد احدی از کارکنان باشد و بصورت موقت مثلا دوساله مدیر عامل باشد و در صورت عدم تمدید به عنوان شاغل در همان کارگاه فعالیت نماید) . در ضمن چنانچه کارشناسان بیمه به دلیل عدم آگاهی قبول ننمایند نام مدیر عامل را به عنوان سرپرست ثبت نمایید.

      1. با سلام مدیرعامل در زمان تصدی شغل مدیرعاملی مدیر شرکت محسوب شده و اگر حقوق دریافت نماید مانند سایر کارکنان می باشد بدون پرداخت بیمه بیکاری بابت عنوان نیز سازمان در حال حاضر عنوان مدیرعامل را قبول می نماید

  3. سلام وقت بخیر همسر بنده بعنوان اعضای هیئت مدیره و خواهر من بعنوان مدیر عامل در شرکتی که به اسم شون هست با ۲۵ نیرو فعالیت می کنند خانم بنده حقوق بگیر اون شرکت طبق استعلامات لازم هست الان فرزند چهارم بدنیا آمده برای مرخصی زایمان رفته بیمه میگه شما مشمول نمی شوید چون از اعضای هیئت مدیره هستید .آیا این کارشون قانونی هستش که حقوق دوران زایمان رو پرداخت نمی کنند ؟ سپاسگزارم ممنون اگر پاسخ بدید اگه مشمول هست زودتر اقدام کنیم

    1. با سلام چندین پرونده مشابه درگیر بودیم ولی با توجه به پرداخت حق بیمه ایام بیماری و بیکاری و همچنین قانون حمایت از خانواده از دیوان در این خصوص رای گرفتیم به نظرم نظر نهایی سازمان را بگیرید و بر این اساس از طریق دیوان پیگیری نمایید

  4. سلام من مدیرعامل و سهامدار عمده شرکت حقوقی هستم با بیشاز ۲۰ نفر پرسنل که از شرکت حقوق هم می گیرم در سالهای گذشته سامان تامین بالجبار تکلیف کرد که باید نوع بیمه از اجباری به قراردادی تغییر یابد و مجبور به انعقاد قرارداد بیمه با حداقل حقوق شدم . حال با توجه به شرایط گفته شده میخواهم با حقوق واقعی و بصورت اجباری لیست خود را از شرکت رد کنم ، برای اینکار چه باید بکنم . سپاس

    1. طبق بخشنامه خود سازمان تامین اجتماعی شما می توانید بر اساس شغلی که دارید حق بیمه رد کنید و نیازی به انعقاد قرارداد کارفرمایی ندارید فقط مشمول حق بیمه بیکاری نمی گردید

  5. سلام وقتتون بخیر من مدیرعامل یک شرکت هستم که درحال حاضرنیرویی ندارم و دارم گرید شرکتو میگیرم مراجعه کردم بیمه واسه کد کارگاهی، کدو گرفتم چندماه میگذره گرید شرکت هنوز نیومده الان بیمه میگه که باید بیمه چندماه گذشتتو به عنوان مدیر عاملی رد کنی و بدهی داری در صورتی که همون اول از بیمه سوال کردم گفتن چون نیرویی نداری نمیتونی واسه خودتم بیمه رد کنی و نیازیم به این کار نیست.
    الان باید چیکار کنم من بیمه این چند ماهموبیرون رد کردم بیمه میگه یا باید رد کنی یا جریمه بدی میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام خیر حرف بیمه صحیح نمی باشد مدیرعامل جز بیمه شدگان اختیاری است لذا الزامی به بیمه شدن ندارید

  6. با سلام وقتتون بخیر لطفأ در خصوص اینکه در لیست بیمه شرکت برای شخص مدیر عامل باید مزایا (حق مسکن و خواروبار) لحاظ شود یا خیر و اینکه حداقل پایه حقوق مدیرعامل در لیست بیمه چه رقمی میتونه باشه راهنمایی بفرمایید.

    1. در مورد مدیرعامل غیر موظف حقوق بر اساس مصوبه هیات مدیره است و حق بیمه الزامی نیست ولی در صورتیکه خواستن بیمه براشون رد شود باید قرارداد بیمه کارفرمایی با تامین اجتماعی منعقد نمایند و حدود ۱/۲ حداقل دستمزد است ولی اگر مدیرعامل شغل دیگری در شرکت بعهده دارد باید حق بیمه از محل شرکت با پرداخت مزایا صورت گیرد ولی حق بیمه ۲۷ درصد محاسبه می گردد

    2. سلام
      من از لحاظ درمانی زیر نظر شوهرم هستم
      از سال ۹۱ تاکنون اسم من به عنوان مدیر عامل و عضو هیءت مدیره ثبت شده است
      اتاقی اجاره کردم و خودم برای خودم کار میکنم و ۹۹ درصد سهامدار هم هستم و یک درصد دیگر هیئت مدیره که شوهرم هست می باشد.حقوقی مشخص شده ای نه خودم و نه هیءت مدیره نداریم.
      حال میخواهم برای بیمه اقدام کنم که بازنشستگی دریافت کنم
      بیمه من اختیاری ۲۷ درصد می شود یا اجباری که دارم به عنوان کارمند کار میکنم
      اگر ۲۷ درصد هست ، حقوق خودم باید تعیین کنم؟
      من بیمه مشاغل آزاد ۱۴ درصد میتونم رد کنم ؟
      تا حالا هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی برای من ارسال نشده است

      1. با سلام در حقیقت شما بیمه شده اختیاری می باشید ولی اگر بخواهید بیمه خودتان را هم داشته باشید ب شرط حقوق بگیری می توانید اقدام نمایید و حق بیمه شما ۲۷ درصد خواهد بود در مورد بیمه مشاغل هم می توانید اقدام کنید ولی د رحقیقت بیمه شما کارفرمایی می باشد

  7. سلام بنده حسابدار شرکت ی هستم
    مدیر عامل ویکی از اعضای هیئت مدیره با اداره بیمه قراداد کاری دارن که( البته من این قراردادرا ندیدم) و دستمزد هرسال براساس همان قرارداد تعیین میشود به عنوان مثال درسال ۱۴۰۲ که نرخ روزانه دستمزد مبلغ ۱/۷۶۹/۴۲۸ ریال میباشد برای این دو نفر مبلغ ۱/۸۷۸/۳۸۶ ریال میباشد کارشناس بیمه تاکید کرده که مزایای انگیزشی مانند حق مسکن وحق خوار وبار را نباید درلیست برای این دونفر رد کنیم حالا حق بیمه این دونفر از پرسنل معمولی هم کمتر شده ….
    ایا این مشکلی ندارد ؟هنگام بازنشستگی برای مقرری حقشان ضایع نمیشود؟
    ممنون میشوم راهنمایی فرمائید زیرا نگران ضایع شدن حق کسی از سوی بی تجربه بودن خودم هستم.سپاس

    1. با سلام
      در قراردادهای کارفرمایی با توجه به اینکه خود کارفرما مزایا را بر اساس مصوبه هیات مدیره و مجمع دریافت می نماید لذا محاسبه بن و خواربار ضرورتی ندارد و در قراردادهای کارفرمایی درج بن و خواربار ضروری نیست ولی در مواردی که مدیران وظایف دیگری بر اساس نقش در سازمان به خود می گیرند می توان از طریق شرکت برای ایشان حق بیمه رد کرد در این صورت مزایای شغ را دریافت خواهند نمود

  8. باسلام من یه شرکت حقوقی دارم که تازه تاسیس هست که مدیر عامل یکی از سهام داران اصلی و عضو اصلی هیت مدیره میباشد در خصوص رد کرد نام ایشان برای بیمه ماهانه ایاد قرار داد کاری لازم هست یا بدون قرار داد میتوان بیمه را بصورت اجباری ثبت کنیم و به اداره بیمه ارسال کنیم ممنون میشم بفرمایید

    1. با سلام بر اساس نامه اداری خود سازمان اشتغال در شغلی غیر از وظایف هیات مدیره و مدیرعامل شرط برخورداری از حق بیمه می باشد البته باید حقوق بگیر هم باشند البته حق بیمه به ماخذ ۲۷ درصد می باشد

  9. با سلام
    برای مدیر عاملی که در شرکت حق امضا و مسئولیتی ندارد، امکان عدم ارسال پرداخت بیمه وجود دارد ؟
    بخشنامه ای هست که بشود بهش اتکا کرد ؟

  10. سلام و وقت بخیر
    ببخشید سوالی از خدمتتون داشتم
    ما میخوایم یه شرکت سهامی خاص تاسیس کنیم
    اما مشکلی که داریم بحث بیمس
    یعنی تمامی اعضا (۵ نفر) از طرف جایی براشون بیمه رد شده و میشه
    الآن باید بیمه ی همه قطع بشه؟ یا کار دیگه ای میشه کرد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام اگر درست متوجه شده باشم منظورتون هیات مدیره باشد مشکلی نیست چون هیات مدیره جز بیمه شدگان اختیاری هستند فقط اگر در جاییکه بیمه شون رد میشه اگر بخوان بیمه بیکاری بگیرند به مشکل بر می خورند

  11. باسلام و عرض ادب
    بنده ۲۰ سال سابقه بیمه دارم و عضو هیت مدیره هم هستم پارسال از شرکت بیرون آمدم و یکسال در شرکت دیگری به عنوان کارگر ساده کار کردم الان از آن شرکت هم تسویه شدم آیا می توانم بیمه بیکاری دریافت کنم در صورتی که این ۲۰ سال ۳ درصد حق بیمه بیکاری را هم پرداخت کردم و اینکه در بازنشستگی ام خللی ایجاد نمیشه چون عضو هیت مدیره بودم
    باتشکر…

    1. با سلام در بازنشستگی که خللی ایجاد نخواد شد بابت بیمه بیکاری چون در حال حاضر شما عضو هیات مدیره نیز هستین امکان دریافت حق بیمه بیکاری را ندارید

  12. با سلام ، یک شرکت پیمانکاری داریم تمام چهار نفر اعضای هیئت مدیره که یک نفر از اعضا مدیرعامل هم هست بیمه کارفرمایی شدیم ، آیا به غیر از چهار نفر عضو هیئت مدیره که بیمه هستند ضرورت یا اجباری هست که کارمند و کارگری هم توسط شرکت بیمه شود ؟

    1. با سلام اعضای هیات مدیره جز بیمه شدگان اختیاری می باشند و سایر نیروهای شرکت جز بیمه شدگان اجباری لذا شما باید سایر نیروهای شرکت را الزاما بیمه کنید

  13. آیا حق بیمه کارفرمایی که شامل بیمه بیکاری نیست برای اعضا علی البدل هیات مدیره ، بازرسین اصلی و علی البدل شرکت هم میشه . یا فقط مربوط به اعضا اصلی هیات مدیره است که نمیتونن از بیمه بیکاری استفاده کنن. و آیا این موضوع در خصوص استعلاجی هم صدق میکنه و شامل اعضا اصلی نمیشه ؟؟؟

    1. با سلام تا جایی که بنده اطلاع دارم عضو علی البدل شرکت تا زمانیکه عضویت هیات مدیره را نداشته باشد و حقوق دریافت نماید مشمول تمام مزایا خواهد بود در مورد بازرسین نیز با توجه به مواد ۱۴۷ و ۱۵۵ قانون تجارت که فرد بازرس نباید ذینفع شرکت باشد لذا عملا حقوق و مزایایی از شرکت دریافت نخواهد نمود لذا مشمول حق بیمه نیز نخواهد بود

      1. سلام
        پدر بنده کار خا نه ای در یکی از شهرک ها ی صنعتی داشت که تبدیل به شرکت کرد و به هر فرزند وخودش ۲۰ درصد سهم داد تا بعد ها هر کس مالش مشخص باشد.در سال ۹۵ اعلام تعطیلی شد به بیمه و دارایی شد.بنده با وجود اینکه فقط اسمم تو لیست اعضای هیات مدیره هست و خودم چند سالی هست که در شرکتی دیگر به عنوان کارمند مشغول به کار و بیمه اجباری هم هستم چند ماه دیگر هم موعد بازنشستگی من هست .
        سوال من این است که قبل باز نشستگی باید از لیست هیات مدیره خارج شوم و اگر چند ماه جلوتر این کار رو انجام بدم مشکلی در روند بازنشستگی و اعمال آن برای من نمیشود یا از این دسته مشکلات
        ممنون

        1. با سلام حضور در هیات مدیره منعی برای بازنشستگی نمی باشد ولیکن بیمه بیکاری نمی توانید استفاده نمایید

  14. با سلام بنده بیست و دو سال با وجود اعضای هیات مدیره شغل سرپرستی کارگاه را هم عهده دار بودم و بیمه بنده هم اجباری رد شده ۳۰درصد پرداخت شده کار بنده مشمول سختی کار میشود آیا میتوانم از سختی کار جهت بازنشستگی استفاده کنم

  15. سلام بنده ۲۳سال عضو هیات مدیره شرکتی هستم و در همان شرکت سرپرست کارگاه هم میباشم بیمه بنده طی این ۲۳سال اجباری ارسال گردیده و ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت شده با توجه به اینکه شغل بنده مشمول قانون سخت و زیان آور میباشد آیا بنده میتوانم از مزایای سختی کار جهت بازنشستگی استفاده نمایم

      1. با سلام ا داره کار تایید کرده که شغل من مشمول سخت و زیان آور میباشد ایا تامین اجتماعی میتواند با توجه به اینکه عنوان شغلی بنده سسر مکانیک رد شده به استناد اینکه من از اعضای هیات مدیره هستم از بازنشستگی ممانعت کند

  16. سلام
    کارفرمایانی که موظف هستند و حقوق دریافت نمی کنند و براساس قرارداد کارفرمایی لیست بیمه مطابق قرارداد بیمه با نرخ ۲۷ % براشون رد میشه ،در پایان سال که عیدی پرسنل در لیست مالیات حقوق رد میشه اما کارفرمایان عیدی دریافت نمی کنند و ثبت نمیشه ، مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. اصولا منظور از موظف یعنی داشتن وظیفه ای غیر از مسئولیت مدیریت شرکت لذا محق به دریافت حقوق می باشند ولی اگر خودشون اصراری ندارند از نظر بنده مشکلی نیست و چون عیدی معاف از بیمه نیز می باشد تامین اجتماعی هم ادعایی نخواهد داشت

  17. سلام وقت بخیر. بنده به همراه پدرم و شخص دیگری یه شرکت تازه تاسیس داریم. میخواستم ببینم الان میتونم پدرم که عضو هییت مدیره هست و یه سرپرست کارگاه که عضو هییت مدیره نیست و بیمه کنم.؟
    و سوال دومم اینه که پدرم ۲سال دیگه بازنشسته میشه برای افزایش حقوق بازنشستگی ایشون میشه یه راهنمایی کنید؟

    1. در خصوص مورد اول در صورت رد شدن نام سرپرست کارگاه بیمه پدر شما نیز مشکلی نخواهد داشت در مورد قسمت دوم مبنا میانگین دو سال آخر منتج به بازنشستگی مبنای حقوق بازنشستگی است

  18. سلام وقتتون بخیر
    مدیر عامل میتونه اسمش تو لیست بیمه نباشه؟

    1. مدیرعامل و مدیران شرکت جز بیمه شدگان اختیاری می باشند لذا الزامی به درج نام آنها در لیست بیمه نیست

  19. با سلام وقت بخیر
    شرکت با مسئولیت محدود اگر فعالیتی نداشته باشد می تواند برای مدیر عامل حق بیمه ۲۷ درصد به سازمان پرداخت نماید؟
    اگر شرکت فعالیتی نداشته باشد بایداز لحاظ قانونی اقدام به دریافت دفاتر نماید؟

    1. اصولا داشتن دفاتر نشان دهنده فعالیت نیست و پرداخت حق بیمه اشکالی ایجاد نخواهد کرد مگر اینکه رسما عدم فعالیت اعلام شده باشد

  20. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من الان یک مشکلی که برام پیش اومده اینه که میخام لیست بیمه رو رد کنم و شکرت حقوقی میباشد که شامل دو شریک ک یکی هیات مدیره و دیگری مدیرعامل میباشد تا تا قبل از این ماجرا اسمشون تو لیست به عنوان کارگر ساده ارسال میشده اگه الان بخوایم اصلاح کنیم که سمت و عنوان شغلی رو درست رد کنیم مراحلش چیه ؟ و اینکه اصلاح کردیم باید چه بخش هایی از حقوق رو مشمول کنیم و تو لیست بیمه رد کنیم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام
      اگر درست متوجه شده باشم شما الان معذوریت برای ارسال لیست بر اساس عنوان مدیرعامل و هیات مدیره ندارید و در زمان بازرسی باید موضوع را به بازرس سازمان اطلاع بدین از نظر مشمولیت آیتم ها تمام مواردی که برای کارگران ساده مشمول بوده برای دیران شرکت نیز مشمول می باشد با این تفاوت که نباید بیمه بیکاری پرداخت شود و حق بیمه ۲۷ درصد می باشد

  21. با سلام
    آیا بیمه مدیر عامل را با توجه به مشغولیت ایشان در یکی از پروژه های شرکت به عنوان مدیر پروژه، از محل پروژه رد کرد؟

    1. تا جاییکه بنده اطلاع دارم مشکلی که است عنوان مدیرعامل به عنوان نماینده شخص حقوقی می باشد لذا بعید است بتوان مدیرعامل را در پروژه لحاظ نمود

  22. باسلام و احترام
    اگر مدیر عامل در شرکت فعالیت داشته باشد در لیست بیمه عنوان شغل مدیرعامل باید باشد یا عنوان شغل ایشان باید برطبق فعالیتی که در شرکت دارد باشد.

    1. چون حق بیمه باید بر اساس شغل باشد ولیکن چون عنوان اصلی مدیرعامل است مشکلی نیست

  23. سلام.من مدیرعامل یک شرکت و دارنده یک درصد سهامم، بیمه هم از جای دیگه برام رد میشه،
    به عنوان مدیر عاملی هم بیمه ای برام رد نمیشه،
    بعد از خروج از شرکت و اینکه بیمه برام رد نشده،مشکلی پیش نمییاد برام؟

  24. با سلام
    شرکت پیمانکاری ساختمان داریم و بیمه کلیه نیروها در پروژه ها اعلام میگردد. همچنین اینکه مدیر عامل و یکی از اعضاء هیئت مدیره در کارگاه ها نیز مشغول به کار هستند و بیمه ۳۰% برایشان لحاظ میگردد. از نظر قوانین تامین اجتماعی موردی ندارد؟

    1. با سلام کلیات مشکلی ندارد ولی اعضای هیات مدیره مشمول بیمه بیکاری نمی باشند لذا به احتمال زیاد علارغم پرداخت حق بیمه ۳۰% نتوانید از بیمه بیکاری بهره مند شوید

  25. سلام
    من به تازگی به یک شرکت سهامی خاص پیوستم
    قبلا نایب رئیس غیر موظف بودم
    الان هم کارهای مالی شرکت را انجام میدم و هم نایب رئیس موظف شدم . برای اولین بار میخواهم در لیست بیمه شرکت وارد بشم و این ماه حقوق اول را میگیرم . سوال من اینه که موقع ثبت نام در بیمه شغل را چی انتخاب کنم ؟ مالی یا عضو هیات مدیره ؟ اگه مالی انتخاب کنم بیمه ام ۲۷% میشه ؟ چطور باید به بیمه ثابت کنم که عضو موظف هم هستم ؟؟؟؟ د راین صورت مزایا مثل حق مسکن و عیدی هم بهم تعلق میگیره ؟ این کار درسته ؟ بازرس بهم ایراد نمیگیره که چرا به عنوان عضو هیات مدیره ثبت نام نکردم ؟؟؟

    1. با توجه به عضویت در هیات مدیره باید عنوان مدیر رد شود و حق بیمه ۲۷ درصد خواهد بود حتی اگر مالی هم بزنید و ۳۰% پرداخت نمایید در زمان درخواست بیمه بیکاری درخواست شما رد خواهد شد

  26. سلام من مدیر عامل و عضو اصلی هیئت مدیره هستم ودر کارگاه دیگری بیمه کارگری رد میکنم.آیا بیمه مرا سازمان تامین اجتماعی میتواند قطع کند؟

    1. بیمه را خیر ولی در زمان استفاده از بیمه بیکاری به شما ایراد خواهد گرفت

  27. سلام ما یه شرکت تازه تاسیس بامسئولیت محدود واردات صادرات داریم مدیر عامل خودمم ودر کارگاه دیگری که تراشکاری است بیمه کارگری رد میکنم.ایا ممکن است بیمه مرا قطع کنند یا سوپسیت بیمه ام را؟

    1. با سلام اصولا پرداخت حق بیمه در کارگاههای مختلف دچار مشکل نمی شود ولی از نظر بیمه بیکاری به مشکل بر خواهید خورد

  28. با سلام و احترام
    همسر بنده به مدت ۱۰ سال در یک شرکت بیمه مشغول به کار بوده اند و حقوق دریافت کرده اند ولی هیچ بیمه ای برایشان واریز نشده است و اینکه ۴ سال آخر کارشان در این شرکت به صورت صوری اسمشان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره رد شده ولی کماکان مثل قبل حقوق ماهیانه دریافت کرده اند. سوال من این است که آیا آن چند سال که به عنوان هیئت مدیره شرکت بوده اند هم می توانند حق و حقوق بیمه ای شان را مطالبه و شکایت کنند؟

    1. با سلام اصولا مدیران شرکت چه صوری و چه واقعی نمی توانند از شرکت شکایت کنند چون خودشون مسئولیت داشتند ولی اگر فردی موظف داخل شرکت فعالیت داشته و حقوق دریافت نموده است می تواند موضوع را پیگیری کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *