تعیین تکلیف حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت

یکی از مشکلاتی که شرکت های جدید التاسیس در خصوص بیمه نمودن ساختار اداری خود با آن روبرو می باشند موضوع مساله حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت می باشد که در زیر به مستندات مربوطه اشاره می گردد

حالت اول: در صورت عدم دریافت مزد از شرکت

با توجه به تعاریف انجام شده در بخشنامه 9 مشترک فنی و درآمد بيمه شده (كارفرما) :اشخاص حقیقی و مدیران اشخاص حقوقی غیر دولتی که حقوق دریافت نمی نمایند مشخص شده است که این افراد ارتباط آنها به واسطه رابطه کارگر و کارفرما نبوده و بر اساس قانون تجارت می باشد لذا به استناد بخشنامه فوق الذکر حق بیمه این افراد نبایست از محل لیست بیمه شرکت رد شده و پرداخت گردد

البته در صورت تمایل این افراد به بیمه شدن می بایست از طریق بیمه اختیاری این افراد اقدام نموده و پس از ثبت نام و تایید سازمان تامین اجتماعی اسامی آنها در لیست شرکت درج گردد و فقط درستون شغل لیست تهیه شده بجای کارگر عنوان کارفرما منظور می گردد بدیهی است با توجه به اینکه مدیران شرکت در صورت عدم دریافت مزد هیچگونه ارتباط کارگر و کارفرمایی با شرکت ندارند لذا تابع قانون کار نبوده و مشمول پرداخت 3% حق بیمه بیکاری نیز نخواهند بود و لیست آنها بصورت 27% برای سازمان ارسال خواهد شد.

حالت دوم: دریافت مزد و رابطه کارگری

در بند 11 بخشنامه 9 مشترک فنی و درآمد مطرح شده است که : اعضای هیات مدیره کارگاههایی دارای شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می دارند در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه همانند سایر بیمه شدگان و با نرخ 27% اقدام نمایند که عدم پرداخت 3% بیمه بیکاری به دلیل عدم تبعیت از قانون کار می باشد

البته نکته ظریف این موضوع این مطلب می باشد که اگر در شرکت فقط مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره فعالیت داشته باشد و نیرویی ذیل آن نباشد پرداخت حق بیمه کارفرمایی امکانپذیر نمی باشد

البته این موضوع با توجه به ابهام شرکت ها در نامه های 5000/97/520 مورخ 97/05/27 و 58322-97 مورخ 97/03/29 این موضوع از طرف سازمان تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

بازدیدها: 41343

By baghi

278 thoughts on “تکلیف حق بیمه مدیران اشخاص حقوقی”
  1. با عرض سلام
    یک راهنمایی از خدمتتون داشتم ، من یک شرکت مسئولیت محدود تک مدیره دارم ، یعنی فقط خودم عضو هیئت مدیره هستم با ۹۹ درصد سهام و یک شریک خارج از اعضاء هیئت مدیره دارم با فقط ۱ سهم ، شرکت من نماینده فروش شرکت x در یکی از شهرستان ها هستش ،
    هرساله شرکت x برای ما قرارداد ارسال میکنه و ما اون رو برای تامین اجتماعی میبریم و تامین اجتماعی هم برای ما یک کد کارگاهی پیمانکاری ایجاد میکنه ،شرکت x طبق قرارداری که با ما داره و ماده ۳۸ تامین اجتماعی ،هرماهه ۱۶٫۶۷ درصد از پورسانت ما رو نزد خودش نگه میداره تا اینکه ما براشون مفاصا حساب ببریم تا اون رو آزاد کنند .
    باتوجه به اینکه شرکت من فقط یک عضو داره و کلیه کارهاش رو خودم انجام میدم ، برای اینکه بتونم از تامین اجتماعی مفاصا بگیرم و اون ۱۶٫۶۷ درصد نزد شرکت x رو دریافت کنم ، خودم رو بیمه تامین اجتماعی کردم و حدود ۷ سال هست که حق بیمه پرداخت میکنم .
    حالا سوال من اینجا هست، امسال برای هرماه باید حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان بابت حق بیمه خودم به تامین اجتماعی پرداخت کنم ،آیا امکان این وجود داره که من باتوجه به اینکه خودم مدیر عامل هستم ، برای خودم بیمه واریز نکنم و کلا بیخیال دریافت اون ۱۶٫۶۷ درصد نزد شرکت x بشم و در نهایت اگه بخوام بیمه ام رو ادامه بدم یک بیمه زنان خانه دار برای خودم با ماهی ۶۰۰ هزار تومان فعال کنم ؟
    چون ایجوری تقریبا ماهی بدون در نظر گرفتم اون ۱۶٫۶۷ درصد ، ۱ میلیون و ۲۰۰ به نفعم هست .
    آیا تامین اجتماعی و مالیات در این خصوص به من گیر نمیده که چرا بیمه خودتون رو از شرکت ادامه ندادید و خودتون رو بیمه زنان خانه دار کردید؟؟
    آیا حقوق دریافتی خودم از شرکت رو میتونم جزء هزینه های شرکت در دفاتر مالیاتی بدون واریز حق بیمه ثبت کنم؟
    خیلی ممنون و متشکرم.

    1. با سلام
      شما دو تا کار می تونید انجام بدین اول اینکه اگر تعهد دفاتر بدین نیازی به کسر درصد حق بیمه ندارید و عملا نیازی نیست از شما مبلغی کسر بشود البته به شرط صحت اطلاعات درج شده در دفاتر شرکت و روش دوم چون شما کارفرما هستین نیازی به بیمه ندارید البته به شرط ارائه دفاتر و خودتون می تونید از طریق بیمه کارفرمایی خودتون را بیمه کنید

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم اینکه با توجه به اینکه مدیران شرکت ها در شرکت های سهامی خاص الزامی برای بیمه شدن ندارن میشه تو دفاتر براشون هزینه حقوق درنظر گرفته بشه و اینکه اگر تو لیست مالیات حقوق نیاریم این مبالغ رو دارائی ازمون قبول میکنه این هزینه رو یا رد میکنه؟

    1. با سلام
      اگر مدیران شرکت حقوق بگیر باشند به دلیل عضویت هیات مدیره نیست و از محل انجام سایر فعالیت های تمام وقت شرکت است پس اگر عضو هیات مدیره تمام وقت باشد باید در دفاتر حق بیمه نیز لحاظ گردد
      در مورد دارایی اگر هزینه را نشون ندین قابل درج در هزینه های شرکت نیست

  3. سلام وقت بخیر.شرکت ما تازه تاسیس هست و دارای قرارداد کار با شرکت دیگری هستیم و به واسطه همین قرارداد کد کارگاهی دریافت کردیم.اما چون تازه تاسیس هستیم فقط لیست بیمه مدیرعامل با عنوان شغلی مدیرعامل رد میشود که بصورت ۳۰ درصدی هست.
    رابطه مدیرعامل هم رابطی حقوق بگیری میتونه باشه چون هرزگاهی از حساب شرکت به مدیرعامل پول واریز میشه.
    حالا نگرانی در من ایجاد کرده که نکنه بیمه گیر بده چرا ۳۰ درصد بیمه داری رد میکنی؟ میترسم ۲۷ درصد رد کنم بعد دوباره گیر بدن چرا ۲۷ درصد.
    گرفتاری شدیم

    1. با سلام
      حق بیمه مدیرعامل با عنوان مدیر شرکت ۲۷% است و ۳% پرداختی به حساب بستانکاری شما منظور خواهد شد و مدیرعامل نمی تواند از بیمه بیکاری استفاده نماید

  4. سلام وقت بخیر.
    بنده قبلا حسابدار شرکت بودم الان به صورت سوری مدیر عامل شرکت هستم و درصد خیلی جزی هم سهام به من دادن که به عنوان سهامدار در شرکت باشم. و قرارداد کارفرمایی با تامین اجتماعی بستم خودشون اتوماتیک نسبت به پارسال یه درصدی را به حقوقم اضافه کردن هرچی میرم بیمه میگم حقوق من بیشتر تصویب شده تو مجمع میگن نمیشه اضافش کرد. الان راه حلی هست برای حل این مشکل خواهش میکنم راهنمایم کنید.

    1. با سلام
      وقتی شما قرارداد کارفرمایی با سازمان تنظیم می کنید مبنا بخشنامه سازمان بر این اساس است ولی شما با توجه به دستور اداری سازمان تامین اجتماعی می توانید از طریق شرکت بصورت اجباری هم بیمه شوید البته با حق بیمه ۲۷% د راونجا مبنای حق بیمه حقوق مصوب است

  5. سلام و عرض ادب
    آیا مدیر عامل می تواند اضافه کار دریافت کند؟
    بیمه که رفتم به من گفتن کسی که مدیر عامل هست و کل سابقه کاری آن بالای ۱۰ سال است درآمد آن مقطوع است می خواستم بدونم صحت داره؟

    1. با سلام اگر مدیرعامل مسوولیتی غیر از مدیرعاملی دارد می تواند اضافه کار دریافت نماید در غیر اینصورت حقوق مدیرعامل مقطوع است

  6. باسلام و عرض ادب
    در شرکتی به مدت ۲۰ سال فعالیت داشتم والان شرکت تعطیل شده وبنده در ان شرکت عضو هیت مدیره بودم و ۵ درصد هم سهم داشتم ایا به بنده بیمه بیکاری تعلق میگیرد؟
    و اگر نه باید چیکار کنم که بیمه بیکاری به من تعلق گیرد
    قبلا از لطف شما سپاسگذارم

    1. با سلام
      مطابق با دستور اداری سازمان تامین اجتماعی بیمه شدگان اختیاری مشمول بیمه بیکاری نمی شوند و از آنجا که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در صورت غیر موظف بودن بیمه شده اختیاری هستند لذا مشمول بیمه بیکاری نمی گردند

  7. باسلام من مدیرعامل یک شرکت هستم و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارم ولی حالا میخواستم بازنشسته شوم سازمان تامین اجتماعی میگوید باید استعفاء بدهی وگرنه حقوقی بابت بازنشستگی از سازمان به شما تعلق نمیگیره آیا این درست است چه اقدامی میتوانم انجام بدهم

    1. با سلام
      از نظر بنده پاسخ سازمان درست نمی باشد چه بصورت کارفرمایی و چه به صورت تمام و قت بیمه رد شده باشد مشمول بازنشستگی خواهید شد

  8. سلام و عرض ادب
    نام مدیرعامل که موظف و حقوق بگیر هستند چندین ماه بود در لیست بیمه منظور میگردید اما در ماه قبل به دلیل تاخیر در ارسال مجبور شدیم لیست را به صورت دستی به سازمان ببریم اما کارشناس درآمد میگه چون لیست معوق هست نمیتوان نام مدیرعامل را در لیست بیاورید و باید نام ایشان خذف گردد تا لیست را از شما قبول کنم ولی ماه بعدی مشکلی نیست و به صورت اینترنتی میتوانید نام ایشان را مانند سابق در لیست بیاورید .خواستم بدونم آیا واقعا اگه لیست معوق بشه نمیشه نام مدیرعامل در لیست آورده بشه؟

    1. با سلام
      از نظر بنده تکلیف قانونی سازمان ربطی به ارسال دستی لیست و یا الکترونیکی آن ندارد

  9. سالها پیش مدیر یک شرکت دولتی بودم و قرارداد کارفرمایی با تامین اجتماعی نداشتم .قبل از پایان قرارداد کار و بدلیل اختلاف با هیات مدیره مجبور به ترک کار شدم .وقتی برای دریافت سنوات و حقوق باقیمانده تا پایان زمان قرارداد تقاضا دادم تامین اجتماعی اعلام کرد مدیر عامل شامل قانون کار نمیشود .آیا با توجه به آنکه نه سهامدار بودم و نه قرارداد کارفرمایی داشتم این پاسخ صحیح است ؟

    1. با سلام
      تامین اجتماعی زیر بار این مساله به خاطر بیمه اختیاری بودن شما نخواهد رفت لذا پیشنهاد می گردد از طریق شکایت حقوقی به دادگاه محل استقرار شرکت پیگیر این مساله باشید

  10. با سلام و تشکر از پیگیری و پاسخ های شما خواهشمند است بفرمایید اگر شخصی ۱۷ سال عضو هیئت مدیره باشد و پیرو اعلام بیمه برای امضای قرارداد کارفرمایی از هیئت مدیره خارج شود محاسبه حقوق شخص ذکر شده به چه صورت میباشد ایا باید میانگین دو سال اخر را لحاظ کنند یا اینکه همان حقوقی که در حال حاضر در لیست بیمه ارسال میشود درضمن شخص موظف نیز باشد با تشکر

    1. سلام در حال حاصر با توجه به بخشنامه سازمان نیازی به خروج از هیات مدیره نیست و اگر بصورت تمام وقت و با دریافت حقوق و مزایا در شرکت فعالیت دارید می توانید بر اساس ۲۷ درصد حق بیمه خود را پرداخت نمایید مثل سایر پرسنل

  11. باسلام درصورتیکه امکان مشاوره تلفنی دارید اطلاع دهید باتشکر

  12. سلام
    آیا امکانش هست مدیر عامل و اعضای هییت مدیره که عضو‌موظف شرکت هستند حقوق دریافت کنند ولی در لیست بیمه نباشند چون از جای دیگه براشون بیمه ای به غیر از تامین اجتماعی رد میشه ..اگه نخوایم تو لیست بیمه باشند چیکار باید کنیم که مشمول جریمه نشیم ؟؟
    ممنونم 🙏🙏

    1. با سلام
      در صورتیکه تعهد دفاتر نداده باشید مشکلی نیست چون این نفرات جزو بیمه شدگان اختیاری هستند ولی در صورت تعهد دفاتر و حسابرسی تامین اجتماعی حق بیه محاسبه و مطالبه خواهد شد

  13. با سلام و عرض ادب
    بنده در شرکتی سهامدار اصلی ( ۹۹ درصد ) ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هستم
    در دفاتر برای بنده حقوق ثبت میشه و بیمه هم با ماخذ ۲۷ درصد در یکی از کارگاههامون ( در قالب ردیف پیمان ) رد می کنیم . سوال اینه که بیمه بنده باید با حق مسکن و خوار و بار و حق اولاد باشه یا این موارد به بنده تعلق نمی گیره ؟

    1. با سلام
      تفاوتی در خصوص پرداخت حق بیمه شما و سایر افراد وجود ندارد و تنها تفاوت ۳درصد حق بیمه بیکاری است که عملا به شما تعلق نمی گیرد

  14. سلام من در یک شرکت سرمایه گذاری سهامدار عمده هستم الان این شرکت ، سهام شرکت دیگری را از طریق تاسیس در اختیار دارد و من در آن شرکت معاون اقتصادی هستم ، الان آیا من می توانم در شرکت جدید بیمه کارگری شوم ؟و اصولا سهماداری دو شرکت در ارتباط با بیمه کارگری مهم است ؟

    1. با سلام
      در متن قانون چنین موردی را ذکر نکرده است و سهامداری در شرکت مادر ارتباطی با حوزه فعالیت در شرکت زایشی ندارد ولی اگر شما هیات مدیره شرکت دوم باشید شرایط متفاوت خواهد بود

  15. سلام وقت تان بخیر
    آیا شرکت های مشاوره و مطالعاتی جز شرکت های پیمانکاری محسوب می شوند و نیاز به حسابرسی دفاتر ندارند یا نه ؟ وقرارداد مشاوره مالی نیز مشمول کسر قانون ۱۶٫۷درصد می شود ؟سپاگزارم

    1. با سلام
      عملا فعالیت شرکت پیمانکاری است ولیکن در صورتیکه ردیف پرداختی دولتی باشد و از محل عمرانی متفاوت خواهد بود در غیر اینصورت پیمانکاری است در مورد قرارداد مشاور مالی اگر فرد تعهد دفاتر بدهد کسر درصد منتفی است ولی در غیر اینصورت بستگی به اعلام نظر کارفرما و کارشناس تامین اجتماعی دارد که اکثرا با توجه به ماهیت بدون مصالح ۱۶/۶۷ درصد خواهد بود

  16. سلام وقت بخیر بنده شرکت تازه تاسیسی داشتم و شرکت یک سال و چند ماه فعالیت کرد و بعد منحل شد، فروشی حاصل نشد و حسابرسی هم نبود انجام بشه. الان یکسالی هست که شرکت منحل شده ایا می توانم بیمه آن چند وقت را ثبت کنم؟

    1. با سلام
      اصول پرداخت حق بیمه ثبت نام در زمان فعالیت و تایید بازرس تامین اجتماعی می باشد لذا ثبت حق بیمه بعد از گذشت زمان امکانپذیر نمی باشد فقط استثنائی که وجود دارد در صورت شکایت نیرو به اداره کار و تایید فعالیت فرد توسط هیات

      1. ممنون از پاسخ گوییتون، بنده خودم هم مدیرعامل بودم هم جز هیات مدیره، حال تکلیف چیست؟

  17. سلام در شرکتی که هیئت مدیره حقوق میگیرن و بحسابشان واریز میگردد و بیمه ۲۷% است.دفاتر حسابرسی دارند و شخص حقوقی هستش شرکت تولیدی/ با ۴۰ نفر نیرو. اعضای هیئت مدیره که همه گی در شرکت هستند و بکمک هم مدیرت میکنند و اداره میکنند ایا این افراد هیئت مدیره میتوانند بیمه اجباری را ادامه دهند یا میبایست بیمه اختیاری رد کنند متشکرم

    1. با سلام
      مطابق دستور اداری سازمان می توانند بیمه را با ۲۷% ادامه دهند

  18. سلام
    وقت بخیر، بخشید در مورد شرکت صادراتی چند سوال داشتم ممنون می شوم پاسخ فرمایید
    ۱-در مورد قرار دادهای شرکت با کشاورز برای خرید محصولات برای اعمال ماده ۳۸ بیمه (کشاورز حقیقی ) است باید چه کار کرد که مشمول جریمه عدم کسر ۵درصد نشویم ؟
    ۲- قرار داد های شرکت با راننده حقیقی ( ترانزیت ) به چه صورت باید عمل کرد (چون اشخاص حقیقی الزامی به کسر ۵درصد بیمه ندارند ) اما در حسابرسی دفاتنر مشمول جریمه نشویم .چون راننده نمی رود دنبال نامه نگاری بیمه ، آیا خودکمان می تانیم با بیمه در خصوص رانندگان مکاتبه کنیم ؟
    ۳-شرکت تعداد زیادی خرید فاکتوری بدون قرار داد با کشاورزان دارد ، خرید های فاکتوری نیز مشمول کسر ۵درصد می شوند ؟ چون موردی است چه کار باید کرد که مشمول جرایم مربوط به مواد ۳۸به بعد بیمه نشویم ؟
    ۴- شرکت با یک شرکت ترانزیت برای حمل کالا به کمرگ و حمل خارجی قرار داد دارد ، شرکت زیر بار کسر ۵درصد نمی رود ، تکلیف چیست ؟
    ۵- شرکت با شرکت های کشتی رانی برای حمل بار و تعدادی لنج برای حمل بازار از دبی قرار داد دارد ( کشتی رانی قرارداد بارنامه با شرکت کشیرانی و لنج قرار داد شرکت با مالک ) ، نحوه اعمال ماده ۳۸بیمه در این موارد چیست ؟
    ۶- مواردی که برای هزینه های حمل فوب یا سی ان اف مانند حق بیمه بار و خمل لجستیکی به کمرگ و اداره بیمه داخلی و بیمه خارجی برداخت می شود ، مشمول ماده ۳۸ بیمه هست ؟و چکونه باید رفتار کرد ؟لجستیک در برخی موارد طرف قرارداد شرکت است و در چندین مورد شخص حقیقی
    ۷- هزینه های بازریابی و تبلیغات داخلی و خارجی که شرکت پرداخت می کند به نشریات داخلی ، یا بازار یا(فاکتوری ) ،آیا مشمول ماده ۳۸ قانون بیمه می شود
    ۸- مواردی مانند هزینه سفر( بلیط ، هتل ، تاکسی ) و کمواردفاکتوری (مانند زیراکس ،چاپ و…)تکلیف شرکت در برابر ماده ۳۸ بیمه چکونه است ؟
    سپاس از محبت تان

  19. با سلام و عرض ادب
    بنده مدت ٢٨ سال در شرکتی مشغول به کار هستم عضو هیئت مدیره و مدیرعامل و همیشه حداکثر و سقف حقوق به بیمه رد شده است
    متاسفانه بدلیل مشکلات بازار و عدم فعالیت از سال ٩٨ دفاتر قانونی اخذ نشده و بدارایی ارائه نشده است
    لظفا با توجه به شرایط بالا راهنمایی بفرمایید در زمان بازنشستگی که یک سال و نیم دیگر هست آیا بیمه تامین اجتماعی حداکثر حقوق را پرداخت میکند ؟ یا اینکه با مشکل مواجه خواهم شد تنها مدرک حقوق من واریزی هست که از حساب رئیس هئیت مدیره به حساب من واریز میشود
    اگر مشکلی هست آیا می توانم سال آخر را به اختیاری تغیر دهم که مشکل نداشتن دفاتر حل شود
    ممنون میشوم از پاسخ جنابعالی

    1. با سلام
      اگر تعهد دفاتر تاکنون به سازمان ارائه نشده است مبنا حق بیمه واریزی است

  20. سلام وقت بخیر
    ابتدا تشکر از بذل وقت وپاسخگوئی
    ما یک شرکت پیمانکاری ( آزمایشگاه ) هستیم که در قالب پیمان مفاصا حساب میگیریم وهیات مدیره موظف و حقوق بگیر هستند
    ۱- ایا همچنان محدودیت سقف حقوق که مطابق اون لیست بیمه رد بشه برا هیات مدیره هست ؟ برا اردیبهشت ۱۴۰۱ کارشناس بیمه گفت شما حداکثر طبق ۱۰ میلیون حقوق ومزایا میتونین برا هیات مدیره بیمه رد کنین ؟ وسال ۱۳۹۹ گفته بودن فقط کف قانون کار ملاک بیمه برای ماست .
    ۲- عیب ومزیت دفترمرکزی شدن چیه ؟ بررسی دفاترقانونی درچه صورتیه واگه مادفترمرکزی بشیم بهتره یا طبق پیمان مفاصا بگیریم ؟؟

    1. با سلام لطفا به دستور اداری۱۴۰۰/۱۰/۰۱ در خصوص حمایت از کارفرمایان مراجعه نمایید در این نامه مرجع حق بیمه حقوق پرداختی با ماخذ ۲۷% می باشد ولیکن در بسیاری از موارد سازمان شرکتها را به ماده ۱۱ بخشنامه ۹ درآمد ارجاع می دهد که ویژه مدیران غیر موظف است
      در مورد دفتر مرکزی و حسابرسی دفاتر اگر زیاد پیمان دارید و این موضوع توسط نیروهای مستقر در کارگاه اصلی شرکت انجام می گیرد بسیار مفید است البته باید حواستون باشد بعضی از پیمانها از این موضوع خارج هستند مثل اکتشاف و استخراج معادن

  21. با سلام
    در شرکت ما رئیس هیئت مدیره شرکت و مدیر عامل که یک شخص تصدی هر دو سمت را به عهده دارد، قرارداد کارفرمایی با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرده و نامشان هر ماه در لیست بیمه درج و حق بیمه شان پرداخت می شود.
    حال سوال اینجاست که اگر نایب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره در لیست حقوق شرکت باشند و حقوق ایشان ماهانه پرداخت شود ولیکن در لیست بیمه حضور نداشته و تبعاً حق بیمه ای نیز برای ایشان پرداخت نشود، در زمان بازرسی دفاتر توسط سازمان تامین اجتماعی، این ۲ نفر را مشمول پرداخت حق بیمه کرده و حق بیمه و جرائم مترتب را از شرکت مطالبه خواهند کرد؟

    1. با سلام
      اگر حقوق بصورت ثابت پرداخت شود در بازرسی از دفاتر حتما مشمول خواهد بود مگر اینکه بصورت غیر موظف فقط حق الجلسه پرداخت گردد

  22. سلام وقتتون بخیردرشرکتهای سهامی کدکارگاه دریافت کردیم به اسم شرکت ولی وقتی میخایم واردسایت بیمه بشویم رمزکدملی یکی ازسهامدارن میخاستم ببینم شرکتهای حقوقی باشناسه ملی رمزواردمیکنن یاکدملی سهامداران منظورم بیمه به اسم شرکت باشدتا لیست بفرستیم

    1. با سلام منطقا بر اساس شناسه ملی شرکت است وگرنه کارفرما بعنوان حقیقی شناسایی خواهد شد و تبعات خود را خواهد داشت

  23. وقت بخیر. آیا به مدیرعاملی که سهامدار و ریس هیت مدیره می باشد، مزایای رفاهی هم در لیست بیمه ایشان تعلق میگیرد؟ ایشان در لیست بیمه با عنوان مدیرعامل رد میشوند و فقط سه درصد بیمه بیکاری را نمیدهد و بقیه مزایای قانونی به ایشان تعلق میگیرد. آیا این امر درست می باشد؟ و اینکه اگر کارفرما قرارداد کارفرمایی با تامین اجتماعی نداشته باشد چه تبعاتی خواهد داشت؟

    1. با سلام
      اگر مدیرعامل موظف باشد تمام مزایا مانند سایر کارکنان به ایشان تعلق گرفته و فقط حق بیمه بیکاری نباید پرداخت گردد
      در مورد بیمه کارفرمایی بر اساس بخشنامه ۱۴ درآمد نیاز است ولیکن در سال ۱۴۰۰ دستور اداری از طرف سازمان صادر شد که کارفرمایان می توانند بدون قرارداد کارفرمایی لیست بیمه خود را ارسال نمایند

  24. سلام وقت بخیر . ینفر بیمه خویش فرما یا کارگری خودش رد میکنه. بخوام ایشون رو جزو اعضا هیئت مدیره بذارم ایا باید برای ایشون در لیست بیمه شرکت بیمه رد کنم؟؟ دوم اینکه اگر من بیمه رد نکنم و فقط جزو اعضا بزارم برای بیمه ایشون لطمه ای وارد میشه؟

    1. با سلام
      در مورد قسمت اول اگر ایشون موظف نیستند خیر نیازی به ارسال لیست بیمه ایشان نیست
      در مورد قسمت دوم اگر لیست از طرف شما ارسال نشود سابقه ای برای ایشون در نظر گرفته نخواهد شد و باید از طریق بیمه خویش فرما اقدام نمایند

  25. با سلام و ممنون از توضیحات خوبتون
    من بعنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره در یک شرکت مشغول به کار بودم. از سال ۹۷ شرکت غیرفعال شده و دیگه لیست بیمه ای و کدکارگاهی ندارد اما منحل نشده و تغییرات روزنامه رسمی هم نداشته است . درحال حاضر ۴.۵ سال هست که بعنوان کارمند در شرکت دیگری مشغول بکار هستم.خواستم ببینم به من بیمه بیکاری تعلق میگیرد؟

    1. با توجه به اینکه عضویت در هیات مدیره بعنوان شغل محسوب می شود سازمان تامین اجتماعی در این خصوص بیمه بیکاری پرداخت نخواهد نمود

  26. با سلام
    بنده در شرکتی بعنوان مدیرعامل ۲۹ سال مشغول کار هستم که چند سالی هست بدلیل نداشتن فعالیت تجاری دفاتر مالیاتی هم گرفته نشده و بنده به تنهایی بعنوان مدیرعامل در شرکت مشغول بکار هستم یعنی شرکت با یک نفر بعنوان مدیر عامل اما حقوق بنده هر ساله حداکثر بوده و اکنون هم حدود ۳۰ ملیون در سازمان تامین اجتماعی به ثبت می رسد و‌قابل قبول سازمان می باشد البته ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت میکنم
    قرارداد کارفرمایی در قبل از سال ۹۴ داشته ام و چون‌ تمدید نشده طبق اظهار بخش فنی تمدید نشده و باطل شده است
    حال سوال بنده این هست که آیا سال بعد که بازنشسته میشوم امکان دارد به مشکلی از نظر حقوق بازنشستگی برخورد کنم و سازمان تامین اجتماعی حداکثر حقوق را قبول نکند
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام
      از نظر بازنشستگی مبنا حق بیمه پرداختی در دوسال آخر است ولی با عنوان مدیرعامل در خصوص بیمه بیکاری در صورت نیاز به مشکل بر خواهید خورد و ربطی به بازنشستگی ندارد

  27. سلام وقت تان بخیر ایا سهامدار که عضو هیات مدیره نیست و شاغل در شرکت است ،
    ۱- به عنوان کارگر باید در لیست نامش قید شود ؟ و یا سهامداری تاثیر می گذارد
    ۲- میزان سهم سهامدار در بازرسی تامین اجتماعی و لیست کارگری (۳۰درصد) تاثیر دارد ( سهام بالای ۸۰درصد و کنترلی ) یا به میزان سهم ربطی ندارد؟
    ۳-ایا درصورتی که سهامدار عمده بدون عضویت در هیات مدیره شرکت ، دارای حق امضا اسناد بر اساس اساسنامه شرکت یا دارای وکالت و اجازه از هیات مدیره باشد در موضوع تاثیر دارد ؟
    سپاسگزارم

  28. سلام وقتتون بخیر، من برای دومین بار سوالم را ارسال میکنم چون برام مهم هست و ممکنه شما ملاحظه نفرموده باشید،ممنون میشوم بررسی بفرمایید و پاسخ بنده را بدهید:

    من بعنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره در یک شرکت مشغول به کار بودم. از سال ۹۷ شرکت غیرفعال شده و دیگه لیست بیمه ای و کدکارگاهی ندارد اما منحل نشده و تغییرات روزنامه رسمی هم نداشته است . درحال حاضر ۴.۵ سال هست که بعنوان کارمند در شرکت دیگری مشغول بکار هستم.خواستم ببینم به من بیمه بیکاری تعلق میگیرد؟

    1. با سلام
      ببینید اصولا وقتی در یک شرکت شما مزایا را پرداخت می نمایید و در شرکت حق بیمه بیکاری از شما قبول می گردد مشمول مزایا نیز خواهند بود ولیکن سازمان بر اساس استعلامی که در سامانه انجام می دهد در صورتیکه شما مدیر عامل و هیات مدیره باشید بعنوان شغل محسوب کرده و بیمه بیکاری را قطع می نماید ولیکن مواردی به دیوان شکایت کرده اند و موفق شدند بیمه بیکاری را دریافت نمایند

  29. سلام روز بخیر
    ما شرکتی ثبت کردیم با دو نفر اعضا
    سهامداران ۵۰ ٪ -۵۰٪ هستند
    بازرس بیمه آمدند و محل و تایید کردند و تونستیم لیست بیمه رد کنیم
    اما در ماه اول مدیر عامل با کد شغلی مدیر عاملی در لیست رد شد
    در ماه بعدی که لیست و ارسال کردیم خطا داد که کد شغلی باید تغییر کنه و من کد کارفرمایی و زدم و قبول کرد
    ما هم دفاتر داریم وهم با شرکتها قرارداد
    و میخوام حتما مدیر عامل با سمت مدیر عاملی رد بشه در لیست چیکار باید کنم

    1. با سلام
      ببینید اصولا مدیرعامل جز بیمه شدگان اختیاری است لذا مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بعنوان کارفرما در سیستم درج می گردند ولی حق بیمه بصورت ۲۷درصد محاسبه و پرداخت می گردد

  30. سلام وقت بخیر
    برای شرکت با پرسنل حدود ۴۰ نفربرای بیمه میخوایم اقدام کنیم دوتا سوال دارم اول اینکه چه تفاوتی بین بیمه پرداختی کارگران و کارکنان مدیران ارشد هست به لحاظ درصد؟ و پوزیشن کاری و دوم اینکه برای بحث مالیات چطور محاسبه میشه درخصوص صدور بیمه

    1. با سلام
      اصولا در خصوص پرداخت عواملی مانند سابقه و نوع مسئولیت تاثیر مستقیم دارند سایر عوامل در جدول طبقه بندی مشاغل وزارت کار کامل مشخص شده است لیکن در صورتیکه طرح طبقه بندی اجرا شود مزایا نیز بر اساس این طرح و سابقه پرداخت خواهد شد مواردی مثل حق مسئولیت پاداش تولید و … نیز بر اساس مقررات داخلی شرکت محاسبه و پرداخت خواهد شد
      در خصوص مالیات بر اساس جدول مالیات حقوق که هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد پس از کسر معافیت بقیه موارد بر اساس جدول مالیاتی محاسبه می گردد
      در مورد حق بیمه ۱۲ مورد از نظر سازمان مشمول حق بیمه نیست و سایر موارد چه نقدی و چه غیر نقدی مشمول می باشد

  31. با سلام و خسته نباشید
    من با دوستانم شرکتی راه اندازی کردیم و دفتر پیشخوان دولت گرفتیم (بخش خصوصی)
    توی دفتر هممون مشغول کاریم با سمت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره
    آیا تامین اجتماعی می تونه ما رو مجبور به پرداخت بیمه بکند یا نه؟ (ما نمیخوایم بیمه بشیم و اینکه عدم پرداخت برامون مشکل ساز نشه؟)

    1. با سلام
      با توجه به اینکه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جز بیمه شدگان اختیاری هستند تا مادامیکه عضو هیات مدیره یا مدیرعامل هستین مشمول تامین اجتماعی نخواهید شد

  32. با سلام
    ما یه شرکتی داریم که من به عنوان مدیرمالی شرکت و سهامدار – پدرم مدیر عامل و عضو هیئت مدیره – خواهرم مدیر فروش و عضو هیئت مدیره می باشند از دوسال پیش اسم هر سه نفر ما به عنوان کارفرما در لیست بیمه تامین اجتماعی رد شده در صورتیکه قبلا به عنوان کارمند بوده و الان به ما میگن امکان افزایش حقوق بیشتر از نرخ اعلام شده قانونی نیست سوالم اینه اولا الزامی به اینکه اسم من که فقط سهامدار هستم به عنوان کارفرما رد بشه وجود داره یا خیر ؟ و اینکه الان راه حلی وجود داره برای اینکه بتونیم افزایش حقوق بیشتری داشته باشیم ؟؟

    1. در مورد خود شما که سهامدار هستین الزامی نیست برای پدر و خواهرتون باید بر اساس دستور اداری ۲۰/۱۰/۱۴۰۰ درخواست بدین از کارگاه بازدید نمایند بعد از تایید در لیست کارفرما نباید عنوان شود و باید شغلی که مشغول به فعالیت هستند درج گردد

    2. سلام وقت بخیر
      به مدت سه سال هست که هم عضو هیات مدیره شرکت تعاونی هستم هم به عنوان امور حقوقی شرکت حقوق دریافت می کنم در این مدت حق بیمه هم پرداخت شده ایا مشمول بیمه بیکاری می شوم؟

      1. با سلام مطابق با رای دیوان چون شما از مدیران شرکت هم هستین مشمول بیمه بیکاری نمی گردین

  33. سلام بنده دوتا شرکت ثبت شده با دفاترقانونی دارم ازچندسال پیش قراردادمدیرعاملی درتامین اجتماعی باحداقل حقوق بسته ام اما ۵سال دیگه بازنشست میشوم ومیخواهم سقف حقوق بالاببرم آیابامراجعه و بالغو قرارداد درتامین اجتماعی وعدم ارسال بیمه با آن شرکت میتوانم باشرکت دیگری وقراردادجدید باتامین اجتماعی سقف بیمه رابالاببرم؟

    1. با سلام
      تا حدی می توانید حقوق را بالا ببرید اگر مبلغ افزایش زیاد باشد با مخالفت سازمان روبرو خواهید شد البته چون حداکثر زمان محاسبه حقوق ۵ سال است این فرصت برای شا وجود دارد

  34. با سلام
    بنده در یک شرکت تعاونی به عنوان مدیرعاملی از سال ۹۲ مشغول به کار می باشم در این مدت به عنوان عضو موظف حقوق بگیر بوده و در لیست بیمه اجباری شرکت با حق بیمه ۳۰ درصد بیمه پرداخت نموده ام،شرکت دارای دفاتر رسمی و حسابرسی قانونی نیز می باشد،الان بنده باید قرارداد کارفرمایی با تامین اجتماعی ببندم یا میتوانم طبق روال قبل بیمه خود را پرداخت کنم،واینکه ۳درصد بیمه بیکاری که پرداخت میکردم شامل حالم میشود یا نه؟ممنون

    1. با سلام
      با توجه به اینکه شرکت دفاتر حسابرسی دارد شما می توانید مطابق بخشنامه خود سازمان در بیست شرکت حضور داشته باشید فقط موضوعی که است بابت ۳درصد بیمه بیکاری است که شما مشمول نخواهید بود مطابق رای هیات عمومی دیوان

  35. سلام وقت بخیر
    اگه بخواهیم اسم شخصی رو با سمت قائم مقام(به عنوان سرمایه گذار) در لیست بیمه لحاظ کنیم چه تکالیف قانونی در قبال تامین اجتماعی و از لحاظ مالیاتی داریم؟ بیمه همون ۳۰٪ برای این شخص رد میشه؟

    1. با سلام
      اصولا مواردی مثل قائم مقام شغل محسوب نمی شود لذا برای پرداخت حق بیمه باید عنوان شغلی مناسب انتخاب گردد و اگر از اعضای هیات مدیره نباشد پرداخت حق بیمه ۳۰ درصدی است

  36. سلام.وقتتون بخیر ببخشید من سرپرست تولید و مدیر کارخانه یک شرکت جدید التاسیس هستم و بابت آن حقوق میگیرم. آیا اگر سهام بگیرم و عضو هیئت مدیره بشوم ، میتوانم تو لیست بیمه اسم خودم رو به عنوان سرپرست تولید رد کنم و مشکلی نداره؟

    1. با سلام
      بله به شرط اینکه به عنوان هیات مدیره موظف و با پستی به غیر از هیات مدیره فعالیت نمایید

  37. سلام .وقت بخیر- من نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت هستم . حدود ۵ سال پیش بااتفاق شریکم که رییس هیات مدیره شرکت است به اجبار هردو با تامین اجتماعی قرارداد کارفرمایی بستیم وهردو درشرکت مشغول کار هستیم مثلا خودم بعنوان مدیر عامل و مدیر مالی و مدیر اداری و تکنسین فنی مشغول کار هستم ، چون زمان عقد قرارداد کارفرمایی بیش از بیست سال سابقه بیمه داشتم حقوق روزانه من را سازمان تعین کرد – تاپایان سال ۱۴۰۱ سابقه بیمه من ۲۸ سال شد . ازآنجایی که پایه حقوق من خیلی کم بود از تیر ماه ۱۴۰۱ ماهیانه مبلغی را بعنوان مزایای مستمر و غیر مستمر در لیست بیمه برای خودم منظور کردم و لیست توسط سامانه تامین اجتماعی هر ماه تایید شد و حق بیمه آن پرداخت شد . سوال من این است که باتوجه به اینکه قرارداد من کارفرمایی است آیا قانونا من مجاز به درنظر گرفتن مزایای مستمر و غیر مستمر برای خودم درلیست بیمه هستم و میتونم امسال هم برای خودم مزایا رد کنم ؟ باتوجه به اینکه الان حقوق پایه من برای سال ۱۴۰۲ تامین اجتماعی حدود روزانه ۱۹۰ هزارتومان تعیین کرده است و من وارد سال ۲۹ ام سابقه بیمه شدم آیا راهی است که من بتوانم حقوقم را به نحوی افزایش دهم که باحداقل حقوق بازنشسته نشم ؟ آیا میتوانم دو سال آخر را از یک کارگاه دیگه بعنوان کارگر با حقوق بالاتر خودم را بیمه ؟

    1. با سلام شما م یتوانید با تکیه بر بخشنامه سازمان نسبت به بیمه کردن خودتون از محل شرکت اقدام نمایید فقط مدتی باید بیشتر فعالیت کنید تا در دو سال پایان خدمت مزایای برای شما بالاتر باشد

  38. با سلام
    بنده حدود ۱۸ سال هست که در شرکت بخش خصوصی مشغول بکار هستم و از دو سال قبل عضو هیات مدیرها شدم و از اسفند ۱۴۰۱ به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب شدم ولی همزمان به عنوان مدیره پروژه مشغول به کار هستم و تا فروردین ۱۴۰۲ لیست بیمه مطابق اعضای شرکت رد شده است آیا بنده میتوانم همچنان به عنوان کارمند بیمه از طرف شرکت پرداخت شود یا باید بیمه اختیاری ثبت نام کنم

    1. با سلام مطابق دستور اداری خود سازمان تامین اجتماعی در دی ماه ۱۴۰۰ اگر مدیران شرکت شغل موظفی غیر از هیات مدیره داشته باشند با تکیه بر اسناد بازرسی شرکت و همچنین تایید بازرس سازمان می توانند مانند سایر بیمه شدگان شرکت بیمه شوند فقط حق بیمه به ماخذ ۲۷ درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد

  39. سلام وقت بخیر
    من به مدت ۱۰ سال و بعد از پایان خدمت سربازی در شرکتهای خصوصی به عنوان کارمند آزمایشگاه مشغول به کار بوده ام. در زمان دانشجویی با یکی از دوستانم و بر اساس یک اختراع شرکت دانش بنیانی ثبت کردیم. متاسفانه چون نتوانستیم سرمایه گذار جدب کنیم، عملا شرکت کار اقتصادی انجام نداد و بدون فعالیت باقی ماند تا امروز…اخیرا و در شهریور ۱۴۰۱ از شرکتی که در اوم مشغول به کار بودمِ، بیکار شدم. اما تامین اجتماعی به این دلیل که من عضو هییت مدیره یک شرکت هستم (شرکت خودم) بیمه بیکاری من رو برقرار نکرد… خواستم بپرسم که این کار قانونیه ؟ ممنون از پاسخگویی شما

    1. با سلام
      الزام قانونی به واسطه فعالیت در شرکت دیگر وجود ندارد ولیکن چون شما عضویت هیات مدیره دارید در این خصوص به نفع سازمان تامین اجتماعی است البته شما می توانید با تکیه ب رعدم فعالیت شرکتی که عضو هیات مدیره هستید و ارائه اسناد و مدارک مبنی بر عدم دریافت حقوق در این شرکت به دیوان شکایت کنید

  40. سلام
    من مدتی به عنوان کارمند در شرکت سهامی خاص مشغول به کار بودم و سپس به مدت ۶ ماه به عنوان مدیرعامل خارج از اعضای هیئت مدیره و سهامداران بودم و در لیست بیمه تامین اجتماعی عنوان شغلی همچنان مدیر اجرایی درج گردیده است.
    شرکت حق و حقوقم رو نداد، اداره کار شکایت کردم و میگن مدیرعامل شامل قانون کار نمیشود!
    آیا این مطلب صحیح است؟

    1. اگر در آگهی تغییرات شرکت اسم شما به عنوان مدیرعامل لحاظ شده باشد مشمول قانون کار نمی باشید

  41. با درود
    آیا به قائم مقام مدیر عامل بیمه بیکاری تعلق می گیرد یا خیر؟

    1. با سلام
      بحث قائم مقام در قانون تجارت برای آن شرطی ذکر نشده و عملا یه مسئولیت موقت است و شغل محسوب نمی گردد لذا از نظر اینجانب با عنوان شغل اصلی مشمول بیمه بیکاری می باشد

  42. با سلام و احترام
    شرکتی برای تاسیس نیاز به مجوز داشت که شخصی جدا از شرکت بدلیل داشتن مجوز ان شرکت بعنوان مدیریت شرکت انتخاب شد و بدلیل استفاده از مجوز این شخص در شرکت ماهیانه به این شخص حقوقی پرداخت می شود و ایشان در بیمه تامین اجتماعی بعنوان کارفرما در کنار مااباقی پرسنل بیمه اشان پرداخت می شود که بعد از سه سال از طرف تامین اجتماعی بدلیل حقوق پرداختی پایین به این کارفرما شرکت جریمه شده است که مسئول پرونده بابت جریمه گفتن مبلغ پرداختی به مدیرعامل باید از فلان مبلغ به بالا باشه . آیا حرف ایشان صحت دارد ؟ طبق چه بند و تبصره ای می باشد ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. با سلام
      دقت کنید اگر مدیرعامل فقط مسئولیت مدیرعاملی دارد و حقوق نمی گیرد مشمول قوانین تامین اجتماعی نمی گردد ولی از انجاییکه شما به ایشان حقوق پرداخت نموده اید لذا تغییرات روابط کار برای ایشان مترتب است و باید حداقل دستمزد نیز برای ایشان محاسبه گردد

  43. سلام وخسته نباشید من در حدود ۲۷سال است مدیر عامل شرکتی با ۶۰درصد سهام هستم و در حدود ۲۳سال سابقه پرداخت بیمه دارم تا یک سال قبل گفتند ۳درصد بیمه بیکاری را پرداخت نکنید ولی ما نمی خواهم از بیمه بیکاری استفاده کنم و در حال حاظر حقوق بنده از روی لیست حقوق پرسنل پرداخت میشود حدود ۲۵میلیون تومان لیست حقوق دریافت میکنم بر همین مبنا بیمه پرداخت میکنم باتوجه به اینکه سن من ۶۰ سال است و می‌خواهم لیست خودم را اضافه تا ثقف حداکثر پرداخت نماییم آیا میشود واز طرفی بیمه به من می‌گوید در بخش کار فرمایی بیمه بپردازید ولی من با سابقه ۲۳سال در این بخش پرداخت نموده ام حالا در بخش کارفرمایی برای بازنشستگی که شاید ۲سال بعد باسابقه ۲۵ سال میخواهم باز نشست شوم طی این ۲۷سال دفاتر قانونی داشته هم از طرف دارایی وهم از طرف بیمه بازرسی می‌شود لطفاً بنده را راهنمایی کنید تا بتوانم به حداکثری ثقف دریافتی زمان بازنشستگی با سابقه ۲۵سال برسم باتشکر فراوان مسعود هدایتی

    1. با سلام اگر بر اساس دفاتر شرکت شما حقوق در یافت نموده اید و در لیست سازمان نیز این مساله تایید شده است شما همانند سایر پرسنل بر اساس مقررات کار می توانید افزایش حقوق داشته باشید ولیکن نکته ای که است اگر شغل شما تغییر ننموده نمی توانید بصورت ناگهانی افزایش حقوق و حق بیمه داشته باشید لذا نیاز است ابتدا عنوان شغلی عوض شده و به تایید بازرس برسد

  44. با سلام بنده در یک شرکت ساختمانی مدیرعامل هستم و ۶ سال از آن شرکت برایم به عناوین مهندس و یا سرپرست کارگاه بیمه رد شده است ( هیچ بیمه ای تحت عنوان مدیر عامل یا هیات مدیره رد نشده است ) و آخرین بیمه ارسالی از آن شرکت در سال ۹۱ بوده است . نظر باینکه از سال ۹۳ به بعد آن شرکت هیچ فعالیتی نداشته است بنده از سال ۹۶ در شرکتهای دیگر مشغول به فعالیت شدم و بیمه هایم از طریق آن شرکتها رد شده است . اخیرا یک شرکتی که بیش از یک سال برایم بیمه رد کرده است و قرارداد من با ایشان بعنوان مهندس تا آخر سال ۱۴۰۲ بوده است اعلام کرده که از آخر شهریور با من قطع همکاری خواهد کرد . آیا مدیر عاملی من در شرکت فوق الذکر جهت دریافت بیمه بیکاری مشکل ساز خواهد بود ؟ اگر جواب مثبت است ممنون میشم اگه جهت رفع این مشکل راهکار ارایه فرمایید . لازم به توضیح اینکه سوابق بیمه ای من ۲۰ سال می باشد و ضمنا در سال ۹۷ به مدت ۱۵ ماه از بیمه بیکاری به من تعلق گرفت واستفاده کردم .

    1. با سلام
      گرچه عدم فعالیت شرکت می تواند دلیل عدم دریافت حقوق و مزایا باشد ولیکن چون سازمان به دنبال رفع تکلیف خود است مطمئنا در این خصوص شما را جهت دریافت حق بیمه بیکاری با مشکل رو برو میسازد پیشنهاد من استعفا از مدیرعاملی است چونکه بر اساس قانون تجارت عملا شما نهایتا تا دو سال م یتوانید مدیرعامل باشید

  45. باسلام خسته نباشید
    برادرم۵ساله که عضوهیت مدیرشرکتی هست اماهنوزرتبه بندی نشده اماتواین مدت داخل نانوایی مشغول به کارهست برای بیمه که براش ردمیشه مشکلی به وجودنمیاد البته نایب هیت مدیره شرکت هست باتشکرازشما

  46. با سلام
    بنده با توجه به مدت زمان سابقه بیمه . بعد از بیکاری مشمول ۳۶ ماه دریافت بیمه بیکاری شدم
    و بعد از واریز یکسان حقوق بیمه بیکاری بنده توسط تامین اجتماعی به دلیل عضویت در یک شرکت ساختمانی قطع شد
    لطفا راهنمایی بفرمایید طبق موارد ذیل امکان برقراری مجدد بیمه بیکاری وجود دارد
    ۱ – شرکت بیش از ۸ سال غیر فعال است و نامه عدم فعالیت نیز برای دارایی ارسال شده
    ۲- شرکت حدود ۸ سال فاقد رتبه بندی میباشد
    ۳ – در سامانه ساجات هنوز نام مدیر عامل قبل ثبت است
    ۴- از تاریخ تحویل شرکت حتی حساب مشترک افتتاح نشده
    با سپاس فراوان از راهنمایی که به اینجانب خواهید نمود

  47. با سلام مجدد
    بنده به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مذکور هستم

  48. با سلام
    بنده با توجه به مدت زمان سابقه بیمه . بعد از بیکاری مشمول ۳۶ ماه دریافت بیمه بیکاری شدم
    و بعد از واریز یکسان حقوق بیمه بیکاری بنده توسط تامین اجتماعی به دلیل عضویت بیش از ۸ ساله اینجانب در شرکت ساختمانی قطع شد
    لطفا راهنمایی بفرمایید طبق موارد ذیل امکان برقراری مجدد بیمه بیکاری وجود دارد
    ۱ – شرکت بیش از ۸ سال غیر فعال است و نامه عدم فعالیت نیز برای دارایی ارسال شده
    ۲- شرکت حدود ۸ سال فاقد رتبه بندی میباشد
    ۳ – در سامانه ساجات هنوز نام مدیر عامل قبل ثبت است
    ۴- از تاریخ تحویل شرکت حتی حساب مشترک افتتاح نشده
    ۵- از سال ۹۳ بنده عضو هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت غیر فعال هستم
    ۶-هیچگونه بیمه ای برای فردی و یا قراردادی و… در این چند سال وجود ندارد
    با سپاس فراوان از راهنمایی که به اینجانب خواهید نمود

    1. با سلام میتوانید از طریق نامه کتبی درخواست خود را به سازمان ارسال نمایید و ضمنا مستندات را الحاق نمایید ولیکن در حال حاضر قابل شکایت در دیوان نمی باشد ابتدا باید نامه عدم تایید سازمان را بگیرید و بعد نسبت به آن شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت نمایید

  49. سلام،
    در سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ حدود ۴ سال و ۱۱ ماه در یک شرکت خصوصی بعنوان رئیس هیئت مدیره مشغول کار بودم. این شرکت ورشکست شده و رسما تعطیل گردید. در این مدت حق بیمه ای برای من پرداخت نشده و حقوق دریافتی نیز بصورت دستی صورت گرفته است. از اینکه در دفاتر شرکت من را بعنوان یک حقوق بگیر عنوان کرده یا نکرده اند اطلاعی ندارم. در چه شرایطی می توانم بیمه آن زمان را پرداخت و به سوابق بیمه ای خود اضافه کنم؟

    1. با سلام
      با توجه به اینکه از آن مدت زمان زیادی گذشته ابتدا باید در یکی از مراجع حل اختلاف کارگری شکایت نمایید و در صورت تایید پیگیر حق بیه خود باشید یا اینکه به بازرسی سازمان شکایت نمایید البته بعید است از این طریق نتیجه ای حاصل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *